آموزش طرز تهیه سالتیمبوکای مرغ لیمویی

در زبان ایتالیایی سالتیمبوکا به معنی “پریدن در دهان” می باشد و غذایی است رستورانی که از لقمه های یکباره درست شده است. برگ مریم گلی سرخ شده در این غذا، یک چاشنی عالی است که طعم لذیذی به غذا می دهد. در ادامه با آموزش این غذای اصیل ایتالیایی با ما همراه باشید :

مواد اولیه :

سینه مرغ بدون استخوان و پوست :  ۳ عدد
نمک دریایی و فلفل :  به میزان لازم
مریم گلی تازه :  ۹ برگ
ژامبون ایتالیایی پروشوتو :  ۶ برش
روغن زیتون :  ۳ قاشق چایخوری
آب مرغ :  نصف فنجان
آبلیموی تازه :  ربع فنجان
نشاسته ذرت :  نصف قاشق چایخوری
حلقه های لیمو ترش (اختیاری) :  به میزان دلخواه
جعفری تازه خردشده :  به میزان دلخواه

2

طرز تهیه :

سینه های مرغ را بین دو تکه کاغذ روغنی بگذارید. سپس با گوشت کوب آنها را بکوبید تا ضخامتشان یک سانت شود.به هر دو طرف آنها چاشنی و ادویه بزنید و برگ های مریم گلی را روی آنها قرار دهید.با دو تکه ژامبون پروشوتو هر سینه مرغ را بپیچید.

3

۳ قاشق چایخوری روغن زیتون را در ماهیتابه ای بریزید و روی شعله متوسط یا زیاد بگذارید.وقتی ماهیتابه و روغن داغ شدند، مرغ ها را داخل آن بگذارید و حدود ۳ دقیقه حرارت دهید تا خوب طلایی شوند.سپس آنها را پشت و رو کنید و ۳ تا ۴ دقیقه دیگر حرارت دهید.گوشت را روی بشقابی کنار بگذارید.

آب گوشت را با آبلیمو و نشاسته ذرت در کاسه کوچکی مخلوط کنید و خوب بزنید تا یکنواخت شود.ماهیتابه را روی شعله اجاق بگذارید و مخلوط آبلیمو را در ماهیتابه بجوشانید. ۱ دقیقه بگذارید جوش بخورد تا کمی غلیظ شود و دائماً آن را هم بزنید. در نهایت این سس را روی سینه های مرغ آماده بریزید و فوراً سرو کنید.

1

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *