آموزش تصویری طرز تهیه سوسیس صبحانه

سوسیس میتواند همراه با تخم مرغ یا به تنهایی با کمی نان یک صبحانه خوشمزه، مقوی و عالی باشد. اما ممکن است نگران سلامتی خود باشید و ترجیح بدهید از سوسیس های آماده فراوری شده استفاده نکنید. جای نگرانی نیست، چون میتوانید خودتان در منزل خیلی راحت با کمی گوشت چرخکرده چیزی شبیه به آن درست کنید که بسیار هم خوشمزه است. نکته خوب دیگر این است که برای تهیه سوسیس صبحانه خانگی میتوانید از هر نوع گوشت چرخکرده ای که دوست دارید استفاده کنید. گوشت گاو، گوشت مرغ یا بوقلمون و… همه انتخاب های خوبی برای تهیه سوسیس صبحانه خانگی هستند.

مواد اولیه : برای ۴ نفر

گوشت چرخکرده: ۷۰۰ گرم
نمک: ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری
فلفل سیاه: به مقدار کافی
پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری
جعفری خشک: ۱ قاشق چایخوری
پودر پاپریکا: ۱/۲ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز: ۱/۲ قاشق چایخوری
فلفل قرمز: ۱/۴ قاشق چایخوری
شکر: ۱ قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنی: به میزان لازم

طرز تهیه:

اول از همه گوشت چرخکرده را در کاسه بزرگی بریزید. نمک، فلفل، شکر، پودر سیر، جعفری خشک و بقیه ادویه ها را اضافه کنید و کمی ورز بدهید تا با هم مخلوط شوند. ادویه ها را به دلخواه خود تنظیم کنید. میتوانید علاوه بر جعفری از مقداری پودر آویشن هم استفاده کنید که عطر خیلی خوبی به سوسیس صبحانه شما میدهد. حال مایه آماده شده را تکه تکه بردارید و با دست به شکل دایره هایی به قطر ۶-۷ سانتیمتر دربیاورید. در این مرحله میتوان بلافاصله سوسیس را سرخ کرد یا آن را تا ۲۴ ساعت در یخچال قرار داد. با ماندن در یخچال طعم سوسیس بیشتر خواهد شد. علاوه بر این میتوانید سوسیس ها را فریز کنید. اول آنها را به صورت یک لایه روی سینی بچینید و چند ساعت فریز کنید تا سفت شوند. سپس آنها را به کیسه زیپدار یا ظرف دردار بگذارید و تا زمان مصرف در فریزر نگهداری کنید.

برای سرخ کردن، مقداری روغن را در تابه داغ کنید. هر طرف سوسیس را حدود ۵ دقیقه سرخ کنید تا قهوه ای رنگ شود. سپس آن را همراه نان سرو کنید.

نکته:

اگر از گوشت مرغ یا بوقلمون استفاده میکنید، کل گوشت را از بخش سینه انتخاب نکنید چون باعث میشود سوسیس بیش از حد سفت شود.
برای پخت سوسیس در فر دو طرف آن ها کمی روغن بپاشید و چند دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا طلایی رنگ شوند.

نوش جان 🙂

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *