آموزش تصویری طرز تهیه شیرینی دانمارکی

علاقه‌مندان به شیرینی معمولا در مورد آن اطلاعات زیادی دارند. انواع و اقسام شیرینی‌ها را می‌شناسند و به قول معروف کافی است به این افراد بگویید “ف” تا خودشان را به راحتی برسانند به فرحزاد. این افراد اسامی عجیب و غریب شیرینی‌ها را می‌دانند، طعم‌ها را به خوبی می‌شناسند و در بسیاری از مواقع حتی دستور تهیه و پخت شیرینی‌ها را نیز بلدند. اما برخی از شیرینی‌ها آن‌قدر معروف هستند که برای آشنایی با آن‌ها نیاز نیست یک طرفدار پروپا قرص شیرینی باشید یا انواع و اقسام شیرینی‌ها را امتحان کرده باشید. بلکه نام آن‌ها به قدری معروف است که نیاز به توضیح و معرفی ندارند. یکی از این شیرینی‌های معروف “شیرینی دانمارکی” است. نوع و مدلی از شیرینی که تقریبا در تمامی قنادی‌ها یافت می‌شود و فقط با توجه به سابقه قنادی موردنظر ممکن است کیفیت دانمارکی‌های عرضه شده با هم متفاوت باشند و فرق کنند. این  شیرینی مقبول بسیاری از افراد است، در بسیاری از جشن‌ها و دورهمی‌ها سرو می‌شود و برای صبحانه و عصرانه نیز انتخاب خیلی خوبی به حساب می‌آید. امروز میخواهیم طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را به صورت کاملاً تصویری خدمت شما کاربران عزیز شیرینی کده آموزش دهیم.

1

مواد لازم برای تهیه ی خمیر شیرینی دانمارکی :

آرد :  ۳ تا ۳٫۵ پیمانه
روغن مایع :  ۱/۲ پیمانه
شیر ولرم :  ۱/۲ پیمانه
پودر خمیر مایه :  ۱٫۵ قاشق غذاخوری
شکر :  ۱/۴ پیمانه یا ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ :  ۲ عدد
وانیل :  ۱/۲ قاشق چایخوری
زرده ی تخم مرغ :  ۱ عدد برای رومال شیرینی

2

مواد لازم برای تهیه ی کرم شیرینی دانمارکی :

شیر :  ۱/۲ پیمانه
گلاب :  ۱/۲ پیمانه
شکر :  ۲/۳ پیمانه
وانیل :  ۱/۲ قاشق چایخوری
آرد :  ۶ قاشق غذاخوری

8

طرز تهیه ی خمیر شیرینی دانمارکی :

ابتدا خمیر مایه را به همراه ۲ قاشق شکر و کمی شیر ولرم با هم مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه قرار بدین تا عمل بیاد.

3

در این فاصله آرد و وانیل را ۳ بار الک کنید تا در نهایت خمیر پوک تری داشته باشید. در ظرفی باقی مانده ی شیر و شکر , روغن مایع , ۲عدد تخم مرغ را بریزید و با هم مخلوط کنید.

4

سپس خمیر مایه رو هم به مواد اضافه کنین و هم بزنین.

5

بعد از اینکه این مواد مخلوط شدن کم کم آرد رو اضافه کنین و با دست هم بزنین. تا جایی آرد اضافه کنین که به دست نچسبه.

6

اگه احساس کردید که به مقدار بیشتری آرد نیازه حتما اضافه کنید فقط این کار رو کم کم انجام بدین تا خمیر سفت و خشک نشه. بعد از آماده شدن خمیر روی اونو با پارچه بپوشونید و یه جای گرم به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه قرار بدین تا ۲ برابر حجم اولیش بشه. من ظرف خمیرمو داخل یه پتوی مسافرتی پیچوندم تا گرم بمونه و پف کنه.

7

حالا که خمیر این شیرینی خوشمزه رو آماده کردید بهتره که برید سراغ تهیه ی کرم. تهیه ی این کرم شاید فقط ۱۰ دقیقه طول بکشه و خیلی هم ساده است.

طرز تهیه ی کرم شیرینی دانمارکی :

گلاب و شیر را روی شعله قرار بدید تا زمانی که به جوش بیاد. در این موقع شکر رو اضافه کنید و هم بزنین تا مخلوط شه. حالا ظرف رو از روی شعله بردارین و آرد رو کم کم اضافه کنید و خوب هم بزنید که گوله گوله نشه و وقتی آرد خوب مخلوط شد دوباره روی حرارت کم قرار بدید و مرتب هم بزنین تا کمی سفت بشه. به همین سادگی کرم هم آماده شد.

9

بعد از ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه وقتی سراغ خمیر میرین میبینین که کاملا پف کرده و یه خمیر بسیار نرم و لطیف دارید.

10

ظرفی رو آرد پاشی کنید و خمیر رو روی اون باز کنید. برای اینکار میتونین از وردنه هم استفاده کنید و اگرهم نداشتین اشکالی نداره چون به کمک دست کاملا باز میشه. سعی کنید که قطر خمیر رو نازکتر بگیرین.

11

داخلش مقداری کرم قرار بدین و اونو به هر شکلی که دوست داشتین بپیچونین. به کمک قلم مو روی شیرینی هارو زرده ی تخم مرغ بزنید و داخل فر بذارید.

12

فر رو حتما از قبل روشن کنید تا گرم بشه و برای پخت شیرینی هم ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه کافیست.

13

 

مطالب مرتبط

  1. عالی دست شما درد نکنه یه سوال بعد از اینکه لای خمیر کرم گذاشتیم مجددا به استراحت نیاز نداره؟

  2. سلام – جایی دیدم از بوره شیرینی پزی استفاده میککرد – هرچی گشتم پیدا نکردم – به جاش از چی میشه استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *