آموزش تصویری طرز تهیه شکلات کاراملی

لازم نیست همیشه همه چیز را سخت بگیرید،میان وعده ای مغزی و سالم برای همه که به راحتی می توانید همه را راضی و خوشحال نگه دارید با یاد گیری این آموزش دیگه همیشه شکلات خوشمزه دارین.

مواد اولیه:

کره: ۱/۲ پیمانه 
خامه پرچرب: ۱/۲ پیمانه 
شربت ذرت: ۱/۴ پیمانه 
شکر: ۱ پیمانه 
شکلات: ۴۵۰ گرم 
کره: ۲ قاشق چایخوری 
نمک دانه درشت: ۱/۲ قاشق غذاخوری 

طرز تهیه:

کف یک قالب نان به اندازه ی ۱۲ در ۲۲ سانتی متر را کمی روغن مالیده و سپس یک تکه کاغذ روغنی که کف آن را بپوشانید و در کناره ها تا ۲٫۵ سانتی متر بالا بیاید اندازه بگیرین و ببرین. سپس کاغذ روغنی را هم کمی چرب کرده و کف ظرف قرار دهید.

کره را به ۸ قسمت برش می دهید سپس در یک کاسه ی کوچک مناسب ماکروویو با خامه پرچرب مخلوط کنید. ۱ تا ۲ دقیقه در ماکروویو گرم شود و کره آب شود. مخلوط را کنار بگذارین .

در یک روغن دان کوچک آب و شربت ذرت را مخلوط کنید. سپس شکر را اضافه کنید حالا با یک قاشق به آرامی شکر را در آب و شربت ذرت هم بزنید تا خیس بخورد. ظرف را روی حرارت متوسط گرم کنید تا شکر به جوش بیاید. سپس ۱ دقیقه در ظرف را بگذارید. این کار باعث می شود بخار داخل ظرف جمع شود به این ترتیب هر دانه ی شکری که به لبه های ظرف چسبیده باشد آب می شود و داخل شکر جوشان می افتد.

در ظرف را بر دارید و یک دماسنج آب نبات را از کناره ی روغن دان داخل آن قرار دهید. سپس شکر را ۵ تا ۱۰ دقیقه بپزید تا به دمای ۳۲۰ درجه فارنهایت (۱۶۰ درجه سانتی گراد) برسد. در این دما شکر در دور ظرف یک رنگ کهربایی روشن پیدا می کند. لحظه ای که شکر به دمای ۳۲۰ درجه فارنهایت (۱۶۰ درجه سانتی گراد)رسید، با دقت ۱/۸ مخلوط کره و خامه را بریزید و با پایه ی دماسنج آب نبات آن را هم بزنید و مخلوط کنید. این کار را با بقیه ی مخلوط کره و خامه تکرار کنید. هر مرتبه ۱/۶ آن را اضافه کنید. وقتی مخلوط کره و خامه را اضافه می کنید شکر به شدت حباب می کند. پس با احتیاط و به آرامی اینکار را انجام دهید تا مخلوط در حال حباب کردن به لبه های ظرف نپاشد. ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر به پختن ادامه دهید تا کارامل به دمای ۲۴۰ درجه فارنهایت (۱۱۵ درجه سانتی گراد) برسد. در این دما کارامل نرمی به وجود می آید. اگر می خواهید کارامل سفت تر باشد دما را تا ۲۴۵ درجه فارنهایت (۱۱۸ درجه سانتی گراد) بالا بیاورید. لحظه ای که کارامل به دمای مورد نظرتان رسید آن را در قالب نانی که آماده کرده اید بریزید. سپس بگذارید ۳ ساعت و نیم بماند و خنک شود.

با یک چاقوی بزرگ شکلات را به تکه های کوچک برش دهید. ۱/۳ فنجان از شکلات ها را جدا کنید و کنار بگذارید. سپس باقی شکلات ها را در یک ظرف مناسب مایکروویو قرار دهید. سپس کره را اضافه کنید و به مدت ۳۰ تا ۴۵ ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید. هم بزنید و این کار را تکرار کنید تا شکلات و کره آب شوند. هر ۳۰ تا ۴۵ ثانیه یکبار هم بزنید. زمانی که شکلات آب شد ۱/۳ فنجان شکلاتی را که برداشته بودید اضافه کنید و هم بزنید تا نرم و براق شود. با استفاده از دو چنگال هر تکه کارامل را در شکلات آب شده غوطه ور کنید سپس روی کاغذ مومی قرار دهید.

روی هر کدام مقدار کمی نمک بریزید سپس بگذارید شکلات خنک شود و خودش را بگیرید.

کارامل ها آماده سرو می باشد. ویا می توان کارامل ها را در پوشش پلاستیکی یا کاغذ مومی پیچیده و در یخچال ویا فریزر نگه داری کنید. نوش جان 🙂

جهت دانلود فیلم این رسپی به کانال ما در تلگرام بپیوندید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *