آموزش طرز تهیه کوکی بادام درختی

امروز و در این پست میخواهیم طرز تهیه یک کوکی لذیذ و مقوی رو که در کشور هلند با بادام درختی تهیه میشوند رو خدمت شما عزیزان شیرینی کده ای آموزش بدم. مطمعن باشید که پس از درست کردنش در یک چشم به هم زدن میخورنش و چیزی برای شما نمیمونه 🙂

مواد اولیه :

کره ی بادام درختی :  ۱۷۵ گرم
آرد : ۱۵۰ گرم
زنجنبیل :  نصف قاشق چای خوری
عصاره ی وانیل :  ۱ قاشق چای خوری
آرد بادام (بادام خشک آسیاب شده) :  ۶۰ گرم
شکر قهوه ای :  ۷۰ گرم
شکر :  ۵۰ گرم
بیکینگ پودر :  ۱ قاشق چای خوری
نمک :  مقدار کمی
تخم مرغ :  یک عدد
کرۀ هم دما شده با محیط :  ۵۰ گرم
کاکائو : به مقدار لازم برای تزئین
بادام خرد شده :  به مقدار لازم برای تزئین

1

 

آرد و آرد بادام، بیکینگ پودر و نمک و زنجبیل را در یک کاسه مخلوط کنید و در کاسه ای جدا کناری قرار دهید. کره ی هم دما شده را همراه با شکرها داخل کاسه ی مخلوط کن بریزید و آن را با دور کند بگذارید تا خوب مخلوط شود. وقتی حالت ابری شد و پف پفی شد، تخم مرغ، عصاره ی وانیل و کره ی بادام درختی را اضافه کنید و تا وقتی کل مخلوط یکدست شود آن را با دور کند بگذارید مخلوط شود.

حال مخلوط اول و دوم را با هم و با دور کند مخلوط کنید تا کامل ترکیب شود. روی کاسه را با نایلون بپوشانید و حداقل یک ساعت آن را داخل یخچال نگهدارید.

در این فرصت سینی فر را حاضر کنید، ته آن را کاغذ روغنی بگذارید و در صورت تمایل کمی به روغن مایع آغشته کنید. وقتی یک ساعت تمام شد حرارت فر را تا ۱۸۰ درجه بالا ببرید. با مخلوط آماده شده توپ های سه سانتی متری درست کنید و داخل سینی فر بچینید. با چنگال هر کدام را مانند تصویر شکل دهید و با فاصله ی ۴-۵ سانتی متر از هم قرار دهید. سینی فر را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کوکی ها طلایی شوند.

سینی فر را بیرون بیاورید و ده دقیقه بگذارید خنک شود. سپس کوکی ها را با کفگیر روی توری فلزی قرار دهید تا کامل خنک شوند. بعد از آن در صورت تمایل کوکی ها را با سس شکلات تزئین کنید و یا نیمی از آن را داخل سس شکلات فرو ببرید و مقداری بادام خرد شده روی آن بپاشید و بگذارید بماند. کوکی های بادام درختیِ شما آماده است. شما می توانید به مدت یک هفته تا ده روز آنها را در یخچال و در ظرف در بسته نگهداری کنید، البته اگر بماند.

2

3

5

6

7

8

9

نوش جان

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *