آموزش تصویری تهیه لواشک توت فرنگی

همانطور که میدانید در فرایند تهیه لواشک به صورت سنتی زمان زیادی صرف خشک کردن لواشک می شود، حال در این پست قصد داریم تا طرز تهیه لواشک توت فرنگی را به صورت فوری و در زمان کم ، به شما عزیزان آموزش بدیم. پس با ما همراه باشید.

مواد اولیه :

توت فرنگی :  ۴ پیمانه
شکر یا عسل :  ۱/۳ پیمانه
لیموی تازه : ۱/۲ یک عدد لیموی درشت
2

نکته : آب لیمو تازه باعث میشود تا لواشکی خوشرنگ و براق تر داشته باشیم. شکر یا عسل نیز موجب میشوند تا لواشک مزۀ مَلَس و ترش و شیرین داشته باشد که مقدار آن بسته به سلیقه و ذائقۀ شما میتواند تغییر کند.

در روش سنتی تهیه لواشک، می‌بایستی پوره آماده‌شده را روی سینی که بهتر است با پلاستیک پوشیده شده است پهن کنید و به مدت ۲ تا ۳ روز در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. در این روش احتمال نشستن گرد و غبار و یا حشرات روی سطح لواشک وجود دارد و ممکن است به مزاج برخی خوش نیاید. لذا، توصیه شیرینی کده به این دسته افراد و کسانی که تاب انتظار روند خشک‌شدن لواشک به روش طبیعی را ندارند، استفاده از فر و روش غیرمستقیم برای خشک کردن لواشک است. به این ترتیب در عرض ۳ تا ۴ ساعت لواشک آماده خوردن می‌باشد.

طرز تهیه : 

ابتدا توت فرنگی هایِ شسته شده و تکه تکه شده را درونِ مخلوط کن ریخته و شکر یا عسل و آب لیمو را به آن اضافه کرده و کاملاً مخلوط مینماییم.

3

55

4

حالا مخلوطِ آماده شده را به سینی منتقل نمایید و پهن کنید.

5

6

حال سینی را در فر و با پایین ترین حرارت ممکن در حدود ۶ الی ۸ ساعت بگذارید تا بماند. به عنوان مثال با درجه حرارت تقریبا ۱۷۰ درجۀ فارنهایت حدوداً ۴ ساعت زمان نیاز دارد تا زمانی که آب لواشک تبخیر شود و حالت تردی پیدا کند.

7

8

پس از خنک‌شدن لواشک‌ها را بوسیله قیچی به اندازه دلخواه برش بزنید و با قرار دادن تکه کاغذی روی آن شروع به رول‌کردن آن کنید .

9

10

11

12

13

خواص توت فرنگی :

توت فرنگی، که بعنوان ملکه میوه ها در آسیا شناخته می شود، میوه ای سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی بود و خواص و فواید درمانی زیادی دارد. توت فرنگی میوه ای محبوب بوده و حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین می باشد. این میوه مغذی و پرفیاده چربی خوب خون را افزایش داده، فشارخون را پایین می آورد و به شما برای محافظت در برابر سرطان کمک می نماید. این میوه جزو ۲۰ میوه پر از آنتی اکسیدان بوده و منبعی خوب برای تامین پتاسیم و کلسیم می باشد. فقط ۸ عدد توت فرنگی، ویتامین C ای بیشتر از ۱ پرتقال دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *