آموزش تصویری طرز تهیه کوکی نوتلا

کوکی نوتلا از اون کوکی های خوشمزه ای هست که حتما همه دوست خواهند داشت. کم کم دستورایی مناسب برای عید براتون میذارم که هم ساده باشه و هم خوشمزه و هم مناسب برای پذیرایی.

1

2

3

مواد اولیه :

آرد :  ۳۸۰ گرم 
جوش شیرین :  ۱ قاشق چایخوری 
بیکینگ پودر :  ۱/۲ قاشق چایخوری 
پودر فندق :  ۵۰ گرم 
تخم مرغ :  ۱ عدد 
کره :  ۲۵۰ گرم 
شکر :  ۲۲۰ گرم 
اسانس وانیل :  ۱ قاشق چایخوری 
نوتلا :  ۷۰ گرم 
دانه قهوه :  ۳۰ عدد 

طرز تهیه :

فر را به مدت ۱۵ دقیقه با درجه حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن میکنیم. آرد، شکر، بیکینگ پودر، جوش شیرین و فندق پودر شده را باهم ترکیب میکنیم و سه مرتبه الک میکنیم.

4

کره را کمی قبل تر در دمای محیط گذاشته و کره کمی نرم شده را درون ظرف همزن ریخته و با دور تند هم میزنیم و سپس تخم مرغ را اضافه میکنیم و سپس اسانس وانیل را و به خوبی هم میزنیم و ترکیب آرد را در دو مرحله اضافه میکنیم و تا زمانی که خمیر به دست نچسبد هم میزنیم.

5

سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و به اندازه یک اسکوپ از خمیر را بر داشته و گرد میکنیم و با فاصله درون سینی می گذاریم سپس به کمک پرس تارت زن داخل خمیر را گود میکنیم و سپس سینی را درون فر می گذاریم و فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ دقیقه روشن میکنیم. پس از گذشت ۱۰ دقیقه به مدت ۵ دقیقه درون فر می گذاریم تا به آرامی دمایش کاهش پیدا کند.

6

7

نوتلا را درون ظرفی ریخته و به مدت ۳۰ ثانیه درون ماکروویو میگذاریم تا کاملا به شکل مایع شود و سپس درون قیف می ریزیم و درون کوکی هارا با نوتلا پرمیکنیم.

8

و در آخر برای تزئین می توان روی نوتلا هارا دانه های قهوه گذاشت ویا می توان از تکه های میوه هم استفاده کرد.

9

10

11

نوش جان 🙂

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *