آموزش تصویری طرز تهیه کیک توت فرنگی

تقریبا تمام کسانی که اهل درست کردن کیک هستن دوس دارن کیکی زیبا تر وخوشمزه تر برای عزیزانشون و در مهمانی ها ارائه دهند تا مورد پسند همه واقع شود. کیک های خانگی اخیرا محبوبیت خیلی زیادی پیدا کرده. ما این دستور را برای شما عزیزان فراهم کردیم تا کیکی زیبا تر و خاص تری را در مجالس و مهمانی های خود ارائه دهین.

مواد اولیه:

آرد: ۲ پیمانه 
بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چایخوری 
نمک: ۱/۲ قاشق چایخوری 
شکر: ۲ پیمانه 
تخم مرغ: ۱۲ عدد 
توت فرنگی خورد شده: ۲ لیوان 
خامه: ۱ پیمانه 
اسانس وانیل: ۲ قاشق چایخوری 
پنیر ماسکارپونه: ۱ پیمانه 
پودر قند: ۱ پیمانه 


ابتدا تخم مرغها و شکر را مخلوط کرده و با دور تند همزن ۱۵دقیقه مخلوط کنید. کاملا باید مخلوط و یک دست شود و همچنین حجم آن دو برابر شود.


آرد را الک کرده و کم کم به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. دیواره های هم زن را با لیسک پاک کنید و هم بزنید.

ته قالب کاغذ روغنی قرار دهید و مایه کیک را داخل قالب بریزید ( مایه کیک را به ۲ قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را داخل قالبی جداگانه بریزید ، از ۲ قالب برای تهیه دو کیک استفاده کنید ).قالب ها را داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۱۵ – ۲۰ دقیقه قرار دهید ( باید تا زمانی کیک را بپزید که روی کیک طلایی شود و وقتی برای تست چاقو را وارد کیک میکنید تمیز بیرون بیاید ).

با لیسک خمیر را خوب پخش کنید و صاف و یک دست کنید. قالب را داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید. پس از پخت همین کار را برای خمیر باقی مانده انجام دهید.

توت فرنگی ها را شسته و داخل میکسر کاملا پوره کنید.

پینر خامه ای و پودر قند را با همزن ۱۰ دقیقه بزنید تا سفت و غلیظ شود. مقداری شیر به خامه اضافه کنید تا غلظت آن مناسب گردد.پس از آماده شدن خامه به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال بگذارید.

کیک ها را پس از اینکه خنک شدن نیم ساعت درون فریزر بگذارین و سپس از وسط برش بزنید .( یعنی ۲ کیک میشود ۴ لایه کیک )

روی یک لایه کیک پوره توت فرنگی و روی لایه رویی خامه بریزید. سپس بر روی لایه کمی پوره میریزیم و بعد مراحله قبل را برای دو لایه دیگر اجرا میکنیم.

روی کیک را با پنیر خامه ای ویا خامه آماده می پوشانیم و و به دلخواه تزئین میکنیم.

منبع متن: دست ساز

مطالب مرتبط

  1. سلام
    این آموزش رو شما از سایت دست ساز برداشتید خیلی بهتر بود که برای اعتبار خودتون منبع سایت را ذکر می کردید.

    1. با سلام خدمت شما عسل جان. باید خدمتتون عرض کنم که اگه یه search تو گوگل بزنید متوجه خواهید شد که این آموزش تو چندین سایت دیگه هم اومده. البته بنده فقط متن آموزش رو از سایت دست ساز برداشتم و تصاویر از منبع اصلی که یک سایت خارج از کشور هستش کپی شده. البته اگه ذکر منبع متن شما رو خوشحال میکنه به روی چشم. در آموزشهای بعدی حتماً منبع اصلی ذکر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *