آموزش طرز تهیه ناگت مرغ خانگی

ناگت سینه‎ مرغ، غذایی آمریکایی، سریع و ساده است که در زمان ۱۵ دقیقه آماده و پخته می‎شود و یک مهمانی یا یک وعده غذایی ساده را پرهیجان و پر از شادی می‌کند. ناگت‌ها را با سس دلخواه‎تان سرو کنید. ناگت مرغ غذای دلچسبی برای پیک‌نیک و آخر هفته‌ها می‌باشد. هرگونه ادویه‌ای که اعضای خانواده دوست دارند می‌توانید به مخلوط آرد اضافه کنید تا غذای لذیذ و دوست‌داشتنی آنها فراهم کنید.

مواد اولیه : برای ۴ نفر

اسپری آشپزی: ۱ عدد
خرده نان: ۱ فنجان
سیر (ریز شده): ۱ حبه
نمک: ۱ و نیم قاشق چایخوری
فلفل سیاه (آسیاب شده): نصف قاشق چایخوری
پاپریکا (شیرین): نصف قاشق چایخوری
مرغ (گوشت سینه، برش های ۲٫۵ سانتی متری): ۴۵۰ گرم

طرز تهیه:

فر را از قبل با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت (۲۰۴ درجه سانتی گراد) داغ کنید. کف یک سینی فر را با فویل نچسب آلومینیوم بپوشانید یا از فویل معمولی استفاده کنید اما آن را با اسپری آشپزی چرب نمایید.
یک یا دو برش نان سوخاری شده را در غذاساز بزنید تا به خرده نان تبدیل شود.

یک تابه ی متوسط را روی حرارت متوسط روی گاز داغ کنید. کف آن را کمی با اسپری آشپزی چرب کنید. خرده نان ها و سیر را اضافه کنید. بپزید و گاهی هم بزنید تا قهوه ای روشن شود. مواد را به همراه نمک، فلفل و پاپریکا در غذا ساز بریزید. بزنید تا مخلوط شوند سپس در یک کاسه بریزید.

تکه های مرغ را با اسپری آشپزی چرب کنید. سپس هر تکه را در مخلوط خرده نان فرو ببرید تا کل آن به مواد آغشته شود. تکه های مرغ را داخل سینی فر بچینید. ناگت ها می توانند کاملاً به همدیگر نزدیک باشند اما نباید با هم تماس داشته باشند. زمانی که همه ی ناگت ها خرده نانی شدند با اسپری آشپزی آنها را چرب کنید.

سینی را داخل فر قرار دهید و ۱۸ تا ۱۰ دقیقه تا زمانی که رویی که به سمت کف سینی است طلایی شود در فر بپزید. همه ی ناگت ها را برگردانید و ۵ دقیقه دیگر هم بپزید. بلافاصله سرو نمایید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *