آموزش تصویری طرز تهیه کوکی قلبی

اگر می خواهید برای شب یلدا و یا روز ولنتاین یه بیسکوییت شیک و خوشمزه داشته باشید، امروز نوعی کوکی رنگین کمان رو در نظر گرفتیم که برخلاف ظاهرش خیلی هم راحته.

مواد اولیه :

کره نرم ( هم دما با دمای اتاق ) :  ۱۷۰ گرم 
پودر قند :  ۱ و ۱/۴ فنجان شیرینی پزی ۱۵۵ گرم 
عصاره وانیل :  یک قاشق چایخوری
نمک : کمی
زرده تخم مرغ در دمای اتاق (تخم مرغ بزرگ) :  ۳ عدد
آرد کیک :  ۳۱۰ گرم
رنگهای غذایی
جوش شیرین یا بکینگ پودر :  ۲ قاشق چایخوری

شستشو دهندۀ تخم مرغ :  ۱ عدد سفیدۀ تخم مرغ با یک قاشق چایخوری آب

طرز تهیه :

پودر قند و کره نرم شده ( به دمای اتاق رسیده و حالت نیمه آب پیدا کرده) را با همزن آنقدر بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا مواد یکدست شوند ( تخم مرغ و کره باید هم دمای محیط باشند ).
آرد ، بکینگ پودر و نمک را مخلوط و چند بار الک کنید، این کار به دلیل سبک شدن و پف کردن خمیر هستش پس حتما با الک شیرینی پزی این کار را ۲ یا ۳ بار انجام دهید. سپس کم کم به مواد قبلی اضافه نمایید و آرام مخلوط کنید ، پس از اینکه مواد مخلوط شدند با دست کمی خمیر را ماساژ دهید تا یکدست شود، اصلا لزومی به ورز زیاد نیست چون خمیر سریع به روغن می افتد و کار خراب می شود.
خمیر را به قسمت های مختلف تقسیم کرده و رنگ های رنگین کمان را با رنگ خوراکی ایجاد کنید و قسمتی از خمیر را ساده نگه دارید.خمیرها را داخل نایلون قرار داده و  به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

1

3  2

سپس روی سطح کار کاغذ روغنی قرار دهید و روی ان کمی آرد بپاشید لزوما کاغذ روغنی هم لازم نیست می تواند سطح صاف و تمیزی را برای این کار انتخاب کنبد و خمیر را به قطر ۱-۲ سانتیمتر پهن کنید. خمیر های رنگی را مطابق ترتیب رنگ های رنگین کمان روی یکدیگر قرار داده و با کاتر قلب برش دهید. ( هنگام قرار دارن خمیرهای رنگی روی هم روی هر لایه را با قلمو مایع شستشو دهنده تخم مرغ را بمالید برای چسبیدن بهتر لایه ها به یکدیگر )

6  5  4

7

8  9

12  11  10

سپس خمیر ساده را باز کرده و قلب های رنگی را به صورت موازی و پشت هم داخل خمیر قرار داده و خمیر را درو آنها به آرامی رول کنید. فشار بیش از اندازه سبب به خوردن شکل قلب ها خواهد شد. و در آخر روی آن را با تخم مرغ شستشو دهنده آغشته و در ترافل بغلطانید و برش بزنید. این برای زیبایی کار حتما لازم است و حتما باید قبل از پخته شدن داخل فر باشد.

13

14  15

16  17

درون سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و بیسکوییت ها را با فاصله روی کاغذ بچینید سپس سینی را داخل فری که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۵ – ۱۰ دقیقه ( بسته به نوع فر ) بپزید.
پس از پخت بیسکوییت ها بسیار ترد و شکننده هستند ، باید اجازه دهید بیسکوییت ها به مدت ۳ – ۵ ساعت در سینی بمانند تا خنک شوند سپس به ظرف اصلی انتقال دهید ، این بیسکوییت ها برای مدت چند ماه هم به راحتی قابل مصرف می باشند.

55

نوش جان

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *