آموزش طرز تهیه مرغ تندوری

تا حالا مرغ تندوری خوردی؟ خیلی تند نیستا، اسمش اینطوریه. یعنی یه جوری میگن تندوری که انگار بخوری جیگرت آتیش میگیره. در صورتی که اصلاً هم اینطوری نیست. قیافش خیلی قرمز و قشنگه، همه فکر میکنن واویلا چه خبره از فلفل. اما فقط ریخت و قیافش اینجوریه و اصلاً جیگرت رو نمیسوزونه. تازه خیلی هم خوشمزه هست و اصلاً هم پختنش سخت نیست. یه غذای هندی و فوق العاده. پس بزن بریم :

1

مواد اولیه :

ران مرغ :  ۶ عدد
ماست :  ۱ لیوان
پیاز :  ۱ عدد
سیر :  ۲ حبه
فلفل سبز تند :  ۲ عدد
زنجبیل رنده شده :  ۱ قاشق چایخوری
آبلیمو :  ۲ قاشق غذاخوری
زیره سابیده :  ۱ قاشق چایخوری
تخم گشنیز سابیده :  ۱ قاشق چایخوری
رنگ خوراکی قرمز :  چند قطره
روغن و نمک :  مقداری

طرز تهیه :

مرغ ها را بشویید و با استفاده از چاقو روی سطح مرغ ها شیارهایی ایجاد کنید سپس ران های مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه داخل آب نمک سرد خیس دهید ( در این مدت ظرف را داخل یخچال بگذارید ).
برای تهیه سس مخصوص تندوری پیاز ، سیر ، ماست ، آبلیمو ، چند قاشق روغن مایع ، ادویه ها ، نمک و رنگ خوراکی را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شوند ( میتوانید به جای رنگ خوراکی از زعفران یا زردچوبه استفاده کنید ).

2

3

ران های مرغ را از ظرف اب نمک خارج کنید و همراه با سس تندوری داخل کیسه فریزر بریزید و خوب تکان دهید تا تمام سطح مرغ ها به سس آغشته شود سپس به مدت حداقل ۸ ساعت داخل یخچال بگذارید تا مرغ ها خوب مزه دار شوند.
پس از استراحت مرغ ها را از کیسه فریزر خارج کنید ، فر را با حداکثر دما روشن کنید و مرغ ها را داخل سینی فر بچیینید و داخل فر بگذارید تا کباب شوند ( برای طعم و رنگ بهتر پس از ۱۵ دقیقه مرغ ها را از فر خارج کنید و به سس آغشته نمایید و مجدد داخل فر بگذارید ).
میتوانید مرغ ها را با جوجه گردان فر کباب کنید یا مرغ ها را داخل هواپز آماده کنید ؛ پس از اینکه تمام مرغ ها کباب شدند در ظرف بگذارید و همراه با ماست و .. سرو کنید ( میتوانید به جای ادویه های گفته شده از ۲ قاشق چایخوری ادویه گرام ماسالا استفاده کنید ).

4

5

6

7

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *