آموزش طرز تهیه معجونِ ضد سلولیت

سلولیت چیست ؟

 سلولیت به تجمع بد شکل چربی هایی گفته می شود که در سوخت و ساز آنها اختلال به وجود آمده است. این چربی ها به همراه برخی مواد سمی در زیر پوست رسوب می کنند که این مشکل بیشتر در خانم ها رایج است.. سلولیت تنها در  خانم هایی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند  وجود ندارد ، بلکه زنان لاغر و یا آنهایی که از وزن ایده آلی برخوردارند نیز ممکن است سلولیت داشته باشند. بین ۸۵ تا ۹۸ درصد خانم ها در سراسر دنیا با هر نژاد و رنگی از رسوب نا خواسته اینچربی ها شکایت دارند.

خانم های عزیز درآیینه نگاهی به پا ها و ران هایتان بیندازید. آیا فرورفتگی هایی را دراین نواحی مشاهده می کنید. به این ظاهر پوست پرتقالی سلولیت گفته می شود.سلولیت به طور عمده از چربی هایی تشکیل شده است که در بافت همبند زیر پوست ذخیره می شوند.این چربی ها به صورت کیسه های کوچکی در زیر بافت همبند در کفل ها، ران ها، کشاله ران ها، پشت با زو ها و حتی در بعضی موارد در سینه ها به صورت بد شکلی رسوب می کنند و این بافت را تحت فشار قرار می دهند و باعث می شوند که اندام تان ظا هر پوست پرتقالی پیدا کند. اغلب به همراه این چربی ها برخی از مواد سمی هم رسوب می کنند.

حال ما میخواهیم طرز تهیه معجونی را به شما آموزش دهیم که در سوزاندن چربی اضافی و بهبود گردش خون بسیار موثر است ، سرعت سوخت و ساز را بالا برده و سموم را از بین می برد.

مواد اولیه : برای ۱ نفر

گریپ فروت ( بزرگ) :  ۱ عدد
لیمو :  ۱/۴ یک لیمو
پرتقال :  ۲ عدد
زنجبیل :  ۱ تکه

1

طرز تهیه :

اول، مواد را شسته آبش را بگیرید و باهم مخلوط کنید تا بشکل پوره درآید . ۱ فنجان صبح با معده خالی یا بین وعده های غذایی بنوشید.

 

از دیگر دلایل تشکیل سلولیت :

  1. تحرک و ورزش نکردن: تحرک و ورزش باعث بهبود خون رسانی به بافت چربی زیرپوستی وسوخت و ساز بهتر چربی ها می شود. توارث: بدین معنی که اگر مادر شما سلولیت دارد شما هم احتمالا این فرورفتگی های بد شکل را در اندام های خود خواهید یافت.
  2. نوشیدن ناکافی آب: توصیه می شود روزانه شش تا هشت لیوان آب بنوشید.
  3. خوردن غذا های چرب و ناسالم از نظر تغذیه ای
  4. سیگار کشیدن
  5. جریان ناکافی سیستم لنفاوی
  6. جریان ناکافی خون در ناحیه زیر پوستی
  7. در معرض نور آفتاب قرار گرفتن به مقدار زیاد
  8. بعضی از آلرژی های غذایی
  9. پیروی از رژیم های غلط غذایی به منظور لاغر شدن

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *