آموزش طرز تهیه مرغ ترش

با مرغ می توان غذاهای متعددی برای ذائقه های گوناگون درست کرد، برخی ترجیح میدهند که مرغ را شیرین میل کنند، بعضی ها دوست دارن مرغ سوخاری شود، و …، اما مرغ ترش جزو غذاهای بسیار خوشمزه ی مازندرانی است که خیلی ها را وسوسه می کند، طبخ مرغ ترش اگر درست باشد واقعا خوشمزه میشود. در این بخش از سایت شیرینی کده برای شما طرز تهیه مرغ ترش را آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

مواد اولیه : برای ۵ نفر

پیاز : ۱عدد
مرغ :  نیم کیلو
قره قروت :  به میزان لازم
رب انار :  ۲ قاشق غذاخوری
تمر هندی :  ۱ بسته
نمک :  به میزان لازم
فلفل سیاه :  به میزان لازم

طرز تهیه :

روش اول :

اول پیاز ها رو باروغن تفت بدید تا به صورت کاراملی دربیاد!!بعد مرغ رو به همراه نمک و فلفل اضافه کنید و سرخ کنید. بعد رب انار و قره قروت رو اضافه کنید. و تمرهندی رو بریزید تو اب و بجوشینید و بعد از اونکه دو سه قل زد تمر هندی رو از صافی رد کنید و خوب چنگ بزنید تا گوشتاش جدا بشه و بعد این مواد رو به مرغ ها اضافه کنید و اجازه بدید غذا بجوشه !بعد از ۱ساعت غذا حاضر و امادست!

نکته : بهتره اب غذا رو به صورت یکباره اضافه کنید و اب غذا حسابی غلیظ شه!

1

روش دوم :

اول نیم کیلو مرغ که بهتره فیله باشه رو به قطعات کمی کوچک خرد کنید و بشورید و اجازه بدید کامل خشک بشه. ۱ عدد پیاز ریز رو رنده بزنید و اجازه بدید نیمه سرخ بشه و بعد بهش کمی روغن اضافه کنید و مرغهای کاملا خشک شده رو بهش اضافه کنید. زیر غذا رو خیلی خیلی کم کنید.حدود ۱ فنجان آب پیاز تهیه کنید. ۳ قاشق آبغوره و ۱ قاشق آبلیمو به آب پیاز اضافه کنید. ۱ بسته تمر هندی رو داخل ابجوش بریزید و خوب چنگ بزنید و بعد از صافی ردش کنید تا همه مواد جدا بشن.آب تمر هندی رو هم به آب پیاز اضافه کنید.حدود ۳ تا ۵ قاشق غذاخوری زعفران آب شده رو هم به مواد اضافه کنید. مرغ که خوب نیم سرخ شد بهش ۲ قاشق رب انار ترش اضافه کنید و بعد کمی نمک و فلفل بزنید و حالا آب پیاز و مواد اضافه شده بهش رو به مرغ اضافه کنید و شعله رو زیاد کنید تا غذا بجوشه…بعد شعله رو کم کنید و صبر کنید تا مرغ بپزه…آخرای پخت درب غذا رو بردارید و اجازه بدید تمام آب مرغ یا حداقل بیشترش تبخیر بشه و بعد غذا رو با کته سرو کنید.!

نکات :

  1. میتونید به غذا مقداری گلپر هم اضافه کنید.
  2. در صورت تمایل آب پیاز رو حذف کنید ولی بودنش مرغ رو خوشمزه تر میکنه.
  3. بهتره این غذا با زرشک پلو سرو بشه.
  4. به جای رب انار میتونید از رب آلوچه استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *