آموزش طرز تهیه خمیر مارزیپان یا خمیر بادام

خمیر مارزیپان Marzipan یا خمیر بادام، نوعی ماده‌ غذایی است که از مخلوط کردن پودر بادام، شکر و سفیده تخم مرغ درست می‌شود. این ماده نیمه جامد و قابل شکل گیری است و خمیری شیرین و خوشمزه که به جای خامه از آن برای تزئین روی کیک و شیرینی می توان استفاده نمود. معمولاً به آن رنگ‌های خوراکی افزود شده و پس از پخش کردن بر روی کیک به عنوان پوشش و تزئین کیک از آن استفاده می‌شود. این خمیر کاربرد بسیاز زیادی در شیرینی و کیک‌پزی دارد. همچنین در داخل و مرکز شکلات نیز جای داده می‌شود. نوع شیرین آن به عنوان مارزیپان فرانسوی شهرت دارد و نوع کم شیرین آن به عنوان مارزیپان آلمانی شناخته می‌شود. مارزیپان را می‌توان در منزل نیز درست کرد.

1

مواد اولیه :

مغز بادام بدون پوست : ۲۵۰ گرم
شکر : نیم کیلو
سفیدهٔ تخم‌مرغ : ۱۷۵ گرم

طرز تهیه خمير مارزیپان :

در یک ظرف بزرگ، سفیده‌های تخم‌مرغ و شکر را می‌ریزیم و بادام‌ها را به آن اضافه می‌کنیم. آنها را مخلوط و سپس دوبار با تیغه درشت چرخ گوشت، چرخ می‌کنیم تا بادام خرد و نرم شود. سپس دو بار دیگر با تیغه متوسط چرخ گوشت و سه بار دیگر با تیغه ریز چرخ گوشت آن را چرخ می‌کنیم تا مواد کاملاً خمیری و چسبناک شود.
خمير مارزیپان را می‌توان در یخچال نگهداری کرد. برای تهیه شیرینی بادامی از خمیر مارزیپان استفاده می کنیم.

نکته :

برای پوست گرفتن بادام به این روش عمل می کنیم :

ابتدا مغز بادام را در آب سرد خیس می‌کنیم تا وقتی که پوست آن نرم شود،
سپس روی آنها آب جوش می‌ریزیم. اختلاف دما سبب می‌شود که پوست بادام‌ها که نرم شده بود ترک بردارد و جدا کردن آن راحت‌تر شود.
سپس مغزها را آبکش می‌کنیم و پس از اینکه آب آن کاملاً گرفته شد، روی یک پارچه تمیز پهن می‌کنیم و می‌گذاریم تا خشک شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *