آموزش تصویری طرز تهیه رولت قارچ و مرغ

با مرغ انواع غذا و رولت ها را تهیه می کنند. ما در این جا ماده ای را برای داخل مرغ انتخاب کرده ایم که پروتئین بالایی دارد. این غذا در عین زیبایی، بسیار خوش طعم است. برای آموزش این غذای فوق العاده در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه : برای ۵ نفر

زعفران :  به میزان لازم
مرغ (سینه کامل) :  ۴ قطعه
شیر :  نصف پیمانه
پیاز (ریز) :  ۲عدد
سیر :  ۲حبه
کره (آب شده) :  ۳ قاشق سوپخوری
آویشن :  ۱ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ (کوچک) :  ۳ عدد
روغن :  به میزان لازم
آرد ۱۵۰گرم :  (۲پیمانه)
فلفل :  به میزان لازم
نمک :  به میزان لازم
قارچ :  ۶۰۰گرم
کشمش (پلویی) :  نصف پیمانه

طرز تهیه :

ابتدا سینه های مرغ را شسته و خشک کنید و بعد روی میز کار قرار داده و رویش نایلون بکشید و با گوشتکوب بکوبید تا نرم و پهن شوند.کشمش ها را شسته و در مقداری کره تفت دهید تا کمی پف کنند.سپس مرغ را روی سطحی مناسب پهن کرده و روی آن پودر آویشن ، نمک و فلفل بپاشید و کشمش ها را در مرکز سینه های کوبیده شده قرار دهید.
سینه های مرغ را رول کنید سپس با خلال های چوبی به هم متصل کنید و روی آن مجددا مقداری پودر آویشن ، نمک و فلفل بپاشید .داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و رولت مرغ را داخل روغن تفت دهید تا طلایی شود سپس روی آن مقداری زعفران ریخته و داخل فویل بپیچید و داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید تا کباب شود.

1

برای تهیه مایه قارچ ابتدا پیاز و سیرها را رنده کنید و در کره تفت دهید تا نرم شوند سپس قارچ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ ها سرخ شوند ، نمک و فلفل بزنید و از روی حرارت بردارید سپس با مخلوط کن یا میکسر مواد را پوره کنید.

2

برای تهیه خمیر آرد ، نمک و۲قاشق غذاخوری روغن را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس شیر را کم کم اضافه کنید و با دست مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید که به دست نچسبد ، خمیر را داخل ظرف چرب شده ای بگذارید و روی آن را بپوشانید و حدود ۳۰ دقیقه استراحت دهید.
پس از استراحت خمیر را به ۲ قسمت تقسیم کنید ، یک قسمت از خمیر را روی سطحی که آرد پاشیده اید باز کنید و رولت مرغ کباب شده را در مرکز آن قرار دهید و اطراف رولت مرغ را با مایه قارچ پوشش دهید .زرده های تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید و بزنید سپس روی سطح خمیر مقداری زرده تخم مرغ و زعفران بمالید.

3

خمیر دوم را با وردنه پهن کنید و روی رولت را کامل با خمیر پوشش دهید ، لبه های خمیر را با زرده تخم مرغ به هم بچسبانید و روی سطح خمیر را با چنگال چندین سوراخ ایجاد کنید سپس با زرده تخم مرغ تمام سطح خمیر را کامل پوشش دهید.
رولت را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۴۰ تا۶۰ دقیقه قرار دهید تا روی نان رولت طلایی شود ، پس از پخت رولت را از فر خارج کنید و ۱۵ دقیقه اجازه دهید رولت خنک شود سپس برش بزنید .

4

5

نکات :

۱) در صورت دلخواه از سایر مواد نیز برای داخل رولت میتوانید استفاده کنید.
۲) در صورت تمایل مقداری سیاه دانه یا کنجد روی خمیر بپاشید.
۳) بهتر است یک ظرف آب هم داخل فر قرار دهید تا غذای ترد تری داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *