امکان نوشیدن آب بیشتر با آبهای طعم دار

اگر شما هم از آب خوردن فراری هستید می توانید به کمک آب طعم دار تابستانی دلپذیر و بدنی پرآب داشته باشید! این آبها را امتحان کنید و ببینید چقدر آب خوردن لذت بخش است !

IF

 

همه می دانیم حفظ رطوبت بدن در طول سال چقدر با اهمیت است، اما این قضیه در فصل تابستان دارای اهمیت بیشتری است. وقتی هوا بسیار داغ است و بیشتر وقت خود را به فعالیت در محیط بیرون صرف می کنید بسیار مهم است که بیش از روزهای عادی مایعات مصرف کنید و خصوصا قبل از آنکه احساس تشنگی کنید مایعات بنوشید، چرا که احساس تشنگی نشان دهنده کم بودن آب بدن است.

آیا می دانستید برای آنکه بدن انسان به درستی فعالیت کند باید به تک تک سلول های بدن آب برسد؟ سلول های بدن نیز درست مثل گیاهان درون باغچه، پس از آنکه از آب سیراب شدند حسابی سرحال می آیند!

آب با بدنمان چه می کند؟

فواید آب بر بدن از قرار زیر است:
از طریق ادرار، تعریق و حرکت روده ها موجب دفع مواد زائد از بدن می شود.
دمای بدن را در حد نرمال نگه می دارد.
حرکت مفاصل را روان و آسان می کند.
از نخاع و سایر بافت های حساس بدن حفاظت می کند.

نکاتی برای نوشیدن آب بیشتر:

۱- صبح ها به محض این که از خواب بیدار شدید یک لیوان آب بنوشید (خودم ترجیح میدهم آبم ولرم همراه با کمی لیمو باشد).

۲- همیشه یک بطری آب اختصاصی برای خود داشته باشید و همه جا همراهتان ببرید: محل کار، منزل، حتی زمانی که برای انجام کاری که چندان هم وقت گیر نیست از منزل بیرون می روید.

۳-بر روی موبایلتان اپلیکیشنی نصب کنید تا میزان آب مصرفیتان را پیگیری کند یا ساعت گوشی تان را برای زمانی مشخص کوک کنید تا یادآوری کند که باید آب بنوشید!

۴- وقتی به رستوران می روید آب را جایگزین سایر نوشیدنی ها کنید. با این کار نه تنها کالری اضافی وارد بدنتان نمی شود بلکه نیاز بدنتان به آب برطرف می شود و علاوه بر آن در پولتان هم صرفه جویی می شود!

۵-هر زمان که احساس گرسنگی کردید پیش از آنکه ته بندی کنید یک لیوان آب بنوشید. گاهی این حس تشنگی است که خود را به صورت احساس گشنگی نشان می دهد. با این کار می توانید جلوی هوس خوردن تنقلات را نیز بگیرید.

۶-پیش از غذا آب بنوشید. نوشیدن آب سی دقیقه قبل از هر وعده غذایی می تواند جلوی پرخوری را بگیرد. مرتبا این کار را انجام دهید و پس از مدتی شاهد کاهش وزن خود نیز باشید!

به آب خود عطر و طعم بدهید

امروز می خواهم یکی از شیوه های مورد علاقه ام در تامین آب بدن در ماه های گرم تابستان را در اختیارتان بگذارم…نوشیدن چنین آبی نه تنها روشی خوش طعم برای آبرسانی به بدن است بلکه شیوه ای مغذی، سالم، تازه و کاملا طبیعی نیز به شمار می رود.

روش تهیه:

03

3

003

 

مواد لازم:

گیاهان خوشبو، ادویه و گیاه دارویی

نعناع، ریحان، رز ماری، اسطو خودوس، آویشن، زنجبیل،دارچین، مریم گلی، گلبرگ رز، وانیل، سنبل هندی، هل، جعفری، گل شاه پسند، لیمو، گشنیز، میخک، هل، ختمی، فلفل سیاه، گل شاه پسند، استویا و سایر موارد مشابه.

میوه و سبزیجات:

توت فرنگی، تمشک، زغال اخته، گیلاس، آناناس، هندوانه، خیار، پرتقال، لیمو، لیمو ترش، گریپ فرود، طالبی، انبه، انگور، گلابی، سیب، هلو، آلو، شلیل، پرتقال خونی، نارنگی، هویج، کرفس، فلفل، رازیانه و سایر میوه جات و سبزیجات.

افزودنی های دلخواه:

شیرین کننده، دانه چیا، آب نارگیل، آب گازدار

طرز تهیه:

در واقع برای تهیه این نوشیدنی دستور خاصی وجود ندارد. انتخاب میزان ترکیب مواد به خودمان بستگی دارد. و به ذائقه و میزان دسترسی تان به این مواد نیز بستگی دارد.
خودم معمولا تمام این مواد را درون پارچ، کوزه یا لیوان می ریزم و می کوبمشان تا آبشان خارج شود، سپس برگ های گیاهان خوشبو را در دستم فشار می دهم تا روغن و عصاره های طبیعیشان خارج شود و در پایان مقداری آب فیلتر شده را به آن اضافه می کنم و از نوشیدنش لذت می برم! اگر اجازه دهید این مواد به مدت یک ساعت در یخچال بماند یا در جایی بگذارید که به خوبی در هم ادغام شوند طعم آن بهتر خواهد شد. هر چه این زمان بیشتر باشد طعم آن بهتر و محسوس تر خواهد بود.
همچنین می توانید آب و میوه را با هم مخلوط کنید و کمی شیرین کننده به آن اضافه کنید و شربتی خانگی بسازید.

نکته:

تا آنجا که ممکن است از محصولات و گیاهان ارگانیک استفاده کنید، تا نوشیدنیتان عاری از آفت کش باشد.
می توانید پوست مرکبات را بگیرید تا نوشیدنی تان تلخ نشود.
برای درست کردن این نوع نوشیدنی، گیاهانی که کوچکتر هستند مانند اسطوخودوس خشک شده یا فلفل را درون پارچه ای نازک مانند پارچه ای که برای تهیه پنیر استفاده می کنید بریزید.

نحوه نگهداری:

این نوشیدنی را می توانید درون ظرف های در بسته، پارچ ، کوزه، پارچ شیشه ای، بطری آب، گالن و … نگهداری کنید. نوع ظرف چندان اهمیت ندارد هر چه که به کارتان بیاید. این نوشیدنی را می توانید حدود یک هفته در یخچال نگهداری کنید یا تا زمانی که طعم آن از بین نرفته است. هر بار که از آن نوشیدید می توانید مقداری آب به آن اضافه کنید و اگر لازم بود به آن میوه یا طعم دهنده نیز اضافه کنید تا زمانی که دیگر طعم خودش را از دست بدهد و به مصرفش خاتمه دهید.

در اینجا چهار ترکیب طعم دار و مورد علاقه ام آمده است:

ترکیب آب با خیار، توت فرنگی و آویشن/ افزودن نعناع و ریحان به آن نیز بسیار عالی خواهد بود.

4
ترکیب آب با زنجبیل، گلابی، دارچین، لوبیای وانیل / افزودن سیب به آن هم، طعمش را عالی می کند.

5
ترکیب آب با گریپ فروت و رزماری/ همچنین می توان گیاه مریم گلی و مرکبات را به آن افزود.

6
ترکیب آب با بلوبری،لیموترش، گشنیز/ افزودن پرتقال خونی طعم آن را خوشمزه می کند.

7

 

در ادامه تعدادی از ترکیب های طعم دهنده دیگر آمده است:

  1. انگور + لیمو + جعفری
  2. توت فرنگی+ لیمو+ ریحان
  3. خیار+ نعناع
  4. پرتقال+ توت
  5. گریپ فروت+ گیاه گل مریم
  6. گیاه شهد+ ریحان
  7. زغال اخته + اسطوخودوس
  8. سیب + دارچین
  9. هندوانه + jalapeno
  10. هلو + وانیل
  11. تمشک + گلبرگ رز
  12. انبه+ نعناع
  13. هویج+ زنجبیل+لیمو+سیب
  14. گیلاس+لیمو ترش+ نعناع
  15. پرتقال+ دارچین+زنجبیل
  16. آناناس+نعناع
  17. توت فرنگی+وانیل
  18. پرتقال+توت
  19. هلو+ اسطخودوس
  20. آناناس+زنجبیل
  21. پرتقال خونی+نعناع
  22. خیار+کیوی
  23. توت فرنگی+رزماری
  24. هلو + گیاه گل مریم
  25. پرتقال+گیاه ختمی+وانیل

این ترکیبات هیچ محدودیتی ندارد و می تواند تا بینهایت ادامه داشته باشد !

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *