طرز تهیه فینگرفود سوسیس پنیری و آواکادو

فینگرفود یا لقمه های مینیاتوری به صورت های مختلفی تهیه میشود و با دست خورده میشوند . در آشپزی غربی این نوع خوراکی در رده اردور و پیش غذا ها و اشتها آورها قرار میگیرد. میتوان رو باز مانند کاناپه های ریز و مینیاتوری و یا رو بسته مانند ناپلئونی پنیر و غیره و به صورت رول یا مربع یا دایره شکل و … تهیه شوند . مواد آنها بسیار متنوع و از سبزیجات و میوه ها و گوشت یا تخم مرغ و پنیر و زیتون تهیه میشود و میتوان بدون سس و یا باسس سرو کرد . این فینگر فودها ریز و برای میهمانی های رسمی مانند عروسی و نامزدی و …. و غیر رسمی مانند عصرانه یا صبحانه متشکل از کیک ها و تارت ها و پای های کوچک و ریز تهیه میشوند. مواد اصلی یا اساس کار را نان و یا خمیرهای شکیل یا تخم مرغ ( سفیده ) و برشی از میوه و سبزیجات تشکیل میدهند. در ادامه طرز تهیه فینگرفود آواکادو و سوسیس پنیری را خدمت شما کاربران عزیز شیرینی کده آموزش خواهیم داد :

1

2

مواد اولیه :

خمیر آماده :  ۱۲ عدد 
آواکادو :  یک عدد 
سوسیس پنیری :  یک فنجان 
ذرت دانه شده :  نصف فنجان 
فلفل سبز :  در صورت تمایل
نمک :  ۱ قاشق چایخوری 
زیره سیاه :  ۱/۲ قاشق چایخوری 
پودر سیر :  ۱/۲ قاشق چایخوری 
فلفل قرمز :  ۱/۲ قاشق چایخوری
پودر پیاز :  ۱/۴ قاشق چایخوری 
گشنیز خرد شده :  ۱/۴ فنجان 
پنیر چدار خرد شده :  ۱/۲ فنجان 

طرز تهیه :

مرحله ۱

خمیر آماده را در یک سطحی که کمی چرب است و روی سطح آرد ریخته ایم بصورت دایره ای باز میکنیم و بصورت ۸ عدد مثلث هم اندازه برش میزنیم.

مرحله ۲

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم میکنیم.

مرحله ۳

آواکادو را پوست کنده و آواکادو و سوسیس و فلفل سبز را نگینی خرد میکنیم.

مرحله ۴

در یک کاسه ی بزرگ همه مواد خرد شده و باقی مواد جز پنیر را با هم مخلوط میکنیم و بصورت مساوی در خمیر ها قرار میدهیم و خمیر را میبندیم و پنیر چدار را روی خمیر میریزیم و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در فر قرار میدهیم.

3

4

5

6

7

8

نوش جان

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *