طرز تهیه کیک سورپرایز قلب رنگین کمانی

کیک هایی به شکل قلب و با رنگ های مختلف، یکی از بهترین ایده ها برای دادن کادو و سورپرایز کردن کسانی است که دوست شان دارید. این بار عزیزان تان را با کیک قلب رنگین کمانی سورپرایز کنید. این کیک از دسته کیک های غافلگیر کننده هستش (Surprise Inside) و اگه کسی این کیک رو براتون درست کرده بدونید خیلی دوستتون داره. چون خیییلی خیییییلی پر زحمته!!! 🙂

مواد اولیه :

پودر کیک وانیلی :  ۳ عدد
خامه قنادی :  ۲ عدد
رنگ خوراکی بنفش :  ۲ قاشق چایخوری
رنگ خوراکی آبی :  ۲ قاشق چایخوری
رنگ خوراکی سبز :  ۲ قاشق چایخوری
رنگ خوراکی زرد :  ۲ قاشق چایخوری
رنگ خوراکی نارنجی :  ۲ قاشق چایخوری
رنگ خوراکی قرمز :  ۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ :  ۹ عدد

طرز تهیه :

ابتدا دو عدد کیک سفید اسفنجی(مطابق آموزش های قبلی)در قالب گرد (۲۰ سانتی متر) درست میکنیم و پس از پخت و خنک شدن از عرض نصف میکنیم و داخلش رو با خامه سفید پر میکنیم. کیک ها را به مدت یک ساعت داخل فریزر می گذاریم.

1

کیک سوم را با مایه سفید رنگ درست میکنیم طوری که مقدارنهایی مایه ۷ پیمانه شود (از این مقدار کمتر نشود) این مایه رو بطور مساوی بین ۷ تا کاسه تقسیم میکنیم و به ۷ رنگ رنگین کمان با اضافه کردن ۴ تا ۶ قطره رنگ خوراکی استفاده میکنیم. مقدار مایه ی هرکدام از کاسه ها حدود یک دوم تا سه چهارم پیمانه باشه. هرکدوم از مایه ها رو داخل یک قالب ۱۵ سانتی متر گرد تقریبا به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه داخل فر با دمای ۱۶۰درجه سانتی گراد می گذاریم و بعد از اینکه خنک شد از قالب درمیاریم و بعد به صورت شکل بر روی هم می گذاریم(برعکس ترتیبی که میخوایم داخل کیک باشه). بینشون هم حتما کاغذ روغنی پهن میکنیم و برای حدود نیم ساعت داخل فریزر قرار میدیم

2

بعد ازگذشت نیم ساعت از فریزر خارج میکنیم و کیک هارا برعکس میکنیم (قرمز بالا) و ارتفاع تقریبی را با خط کش اندازه میگیریم.

3

یک کاتر گرد۷ سانتی متری را در وسط یکی از کیک های ساده قرار میدیم و مقداری فشار میدهیم تا اثر کاتر بر روی کیک بماند.

4

خلال دندان را درست در مرکز کیک می گذاریم (به اندازه ی نصف ارتفاع لایه رنگین کمان که تو عکس باماژیک علامت زده شده) یعنی نمیذاریم به کف کیک برسه (چون انتهای خلال دندون درواقع قسمت تیز قلبمون هست و میخوایم یکم از کف کیک فاصله داشته باشه)

5

با یه چاقوی تیز و باریک با زاویه ۴۵ درجه به صورت شکل زیر یه مقطع V مانند از روی خط دایره ای که روی کیک انداختیم تا نوک خلال دندان میبریم و جدا میکنیم.

6

بقیه کیک رو داخل فریزر میذاریم.

7

در وسط کیک دو طبقه دوم دوباره مانند مرحله قبل خلال دندان را می گذاریم، و با کاتر گرد وسط کیک را علامت میزنیم. از روی خط گردی که روی کیک انداختیم، توسط چاقو با زاویه ۴۵ درجه به سمت مرکز کیک با عمقی برابر نصف لایه های رنگی مان دور تا دور میبریم.

8

با دو سانت فاصله از کنار خلال دندان با زاویه ۴۵ درجه به سمت خارج کیک، با چاقو به شکل دایره میبریم.

9

بعد از تمام شدن برش، یه دایره مثل شکل از کیک دو طبقه بیرون میاد.

10

سپس توسط نوک قاشق با احتیاط دورش را می تراشیم تا یه سطح گرد و بدون زاویه درست شود، مراقب باشین مخروط وسط کیک نشکند.

11

از کیک لایه بالایی (قرمز)، دقیقا به اندازه و شکل همین حفره میبریم. طوری که درست داخلش جا بگیره(با دقت طوری ببرید که حتی یه ذره هم فضا بینشون باقی نمونه). اگه احساس میکنید کیکتون خرد میشه یا خیلی نرم شده نیم ساعت بذارینش داخل فریزر.

12

لایه قرمز را داخل کیک سفید قرار می دهیم (اگه اندازه ی حفره نیست درش بیارین و قسمتی اضافی شو ببرین) و با قلم مو کمی شربت بریزید روش. مقدار شربت از یک قاشق چایخوری بیشتر نشه. (شربت مخلوط شکر حل شده در آب می باشد)

13

با همین روش لایه بعدی (نارنجی) را میبریم و روی لایه قرمز قرار میدیم و دوباره همان مقدار شربت را با قلم مو بر روی کیک میریزیم.

14

بعد لایه ی زرد به همین ترتیب. کل این کیک آماده شده را داخل یخچال یا فریزر قرار میدهیم تا کیک دولایه ی بعدی آماده شود.

15

لایه ی پایینی (بنفش) را به اندازه ی کف حفره که حالت مخروطی دارد (با زاویه ۴۵ درجه) میبریم و داخل حفره می گذاریم.

16

به همین ترتیب لایه های آبی و سبز را هم درست میکنیم و مثل مراحل قبل مقدار کمی از شربت بهشون اضافه میکنیم.

17

اضافی لایه سبز را جدا میکنیم تا کاملا هم سطح لایه سفید شود و زمانی که رو کیک دیگر می گذاریم بینشون فاصله ای نباشد.

18

یک لایه نازک خامه دور تا دور کیک سفید که لایه سبز داخلش هست پخش میکنیم به هیچ عنوان لایه سبز خامه ای نشود.

19

کیک اول را از فریزر در می آوریم و بر روی کیک دوم می گذاریم.

20

ابتدا دور تا دور کیک را با خامه سفید به کمک پالت می پوشانیم و سپس خامه را درون قیف میریزیم و با ماسوره گلبرگ قطره ای روی کیک و دور تادور آن را تزئین میکنیم. سپس به مدت دو ساعت درون یخچال می گذاریم.

22

پس از گذشت دو ساعت کیک آماده سرو می باشد تا لحظاتی به یاد ماندنی را به وجود بیاورد. نوش جان 🙂

23

مطالب مرتبط

یک دیدگاه در “طرز تهیه کیک سورپرایز قلب رنگین کمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *