آموزش طرز تهیه کیک سورپرایز رنگین کمانی

این کیک رو تقدیم میکنم به تمامی کاربرای عزیز شیرینی کده تا بتونن با درست کردن اون فرزندان عزیز و یا عشق خودشون رو سورپرایز و خوشحال کنن. پس با آموزش این کیک زیبا به صورت کاملا تصویری با ما همراه باشید.

مواد اولیه :

رنگ خوراکی :  ۵ رنگ به دلخواه
خمیر فوندانت (۶ رنگ به دلخواه) :  ۸۴۰ گرم
کیک پوند (یا چهار بسته پودر آماده کیک پوند (هر بسته ۴۵۰ گرم)) :  ۴ عدد

1

طرز تهیه :

فر را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. خمیر دو کیک پوند را آماده کرده و آن را بین ۵ کاسه تقسیم کنید. با استفاده از رنگ خوراکی خمیرها را به رنگ دلخواه درآورید. بطور مثال صورتی، زرد، آبی، نارنجی و سبز.

2

داخل یک قالب لوف به طول ۴۰ و عرض و ارتفاع ۱۰ سانتی متر را با یک ورق آلومینیوم بپوشانید بطوری که مقداری از کاغذ بیرون از لبه های قالب بماند. اگر از ورق آلومنیوم استفاده نمی کنید باید قالب را چرب کرده و آرد پاشی کنید. سپس خمیرهای رنگی را درون قیف پلاستیکی ریخته و یا با استفاده از قاشق بصورت نامنظم و لایه لایه در قالب روی یکدیگر پخش کنید تا کل خمیرها تمام و قالب تا دو سوم پر شود.

3

4

کیک را در فر قرار داده تا پخته شود و پس از پخت از فر درآورده و اجازه دهید تا کاملا خنک شود. وقتی کیک رنگی خنک شد آنرا از عرض برش های عمودی به اندازه ی کمی نازکتر از ارتفاع قالب مورد نظر بدهید و آنها را در ظرفی برای حداقل یک ساعت درون فریزر قرار دهید تا زمانی که کاملا سفت و منجمد شوند.

5

برش های کیک را از فریزر خارج کرده و با قالب مورد نظر آنها را قالب بزنید و دوباره آنها را در فریزر قرار دهید.

6

در حالی که قطعات قالب زده در حال خنک و سفت شدن در فریزر هستند مخلوط کیک ساده را آماده کنید. پس از پوشاندن قالب لوف (با اندازه ای که قبلا ذکر شد) با ورق آلومینیوم لایه نازکی از مخلوط کیک را در آن بریزید.

7

سپس قطعات منجمد کیک را از فریزر خارج کرده و به صورت ایستاده و در کنار هم به آهستگی طوری که به انتهای قالب نرسند درون خمیر فرو برده و بچینید. قطعات کیک باید دقیقا در مرکز خمیر و در یک ردیف مستقیم باشند. با پایپ کردن مابقی خمیر با استفاده از قیف پلاستیکی در کنار قطعات کیک جای آنها را در مرکز مخلوط کیک محکم کنید.

8

وقتی مطمئن شدید که قطعات منجمد کیک در مرکز مخلوط و در یک ردیف مستقیم قرار گرفته اند مابقی خمیر را روی آنها به آرامی پایپ کنید.

9

وقتی تمام قطعات با خمیر پوشانده شدند روی خمیر را صاف کنید و آنرا برای پخت در فر قرار دهید.

10

طی فرآیند پخت کیک خیلی زود پف می کند و روی آن قهوه ای می شود اما پخت کامل کیک گاهی از ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید.

11

بعد از اطمینان از پخت کیک و خارج کردن آن از فر آنرا با همان قالب لوف به مدت ۲۰ دقیقه روی قفسه سیمی قرار دهید تا خنک شود. بعد از اتمام ۲۰ دقیقه کیک را از قالب درآورده و مستقیما روی قفسه سیمی برای ۲ ساعت قرار دهید تا کاملا خنک شود. پس از اطمینان از خنک بودن کیک لایه پف کرده روی کیک و در صورت نیاز زیر کیک را صاف بریده و برای تزیین آماده کنید.

12

سطوح رویی و کناری کیک را با انواع باترکریم بپوشانید و آنرا در فریزر و درصورت کمبود جا در یخچال قرار دهید. به فراستینگ خامه ای اجازه دهید تا در یخچال سفت و برای پوشاندن با فوندانت آماده شود.

13

در حالی که کیک در حال خنک شدن است فوندانت را آماده کنید. خمیر فوندانت را به شش قسمت تقریبا مساوی نقسیم کرده و سپس آنرا با رنگ های خوراکی مورد نظر رنگ کنید. فوندانت های رنگی جداگانه را کنار یکدیگر قرار داده و سپس آنها را از دو طرف با هم برداشته بپیچانید و رول کنید تا نهایتا یک طرح رنگی مرمری شکل به دست آید. مخلوط کردن و پیچاندن خمیرها در همین حد کافی است. در صورت پیچاندن یا ضربه زدن به خمیر طرح مرمری از بین خواهد رفت و رنگ ها در هم محو و ناپیدا خواهند شد.

14

سپس روی یک سطح صاف کاغذ روغنی پهن کرده و با استفاده از یک وردنه آغشته به آرد یا نشاسته ذرت خمیر را به طول ۶۰ و عرض ۴۰ پهن کنید.

15

کیک را از فریزر یا یخچال خارج کرده و فوندانت را دور وردنه رول کرده و برداشته و به آرامی سطح کیک را با آن بپوشانید و سطح خارجی فوندانت را صاف کنید.

16

با استفاده از یک چاقو لبه های اضافی فوندانت را بریده و جدا کنید و یک حاشیه یا لبه به رنگ دلخواه دور بخش پایینی کیک بکشید و بچسبانید و آنرا در یخچال قرار دهید.

17

پس از خارج کردن از یخچال آنرا با شمع رنگی و یا هر چیز دلخواه تزیین کنید. زمان سرو به آن برش های عمودی بدهید تا طرح پنهان میان آن نمایان و میهمانان شما سورپرایز شوند.

1

18

منبع متن: دست ساز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *