طرز تهیه کیک انار مخصوص شب یلدا

کیک چند لایه انار کیکی زیبا و خوشمزه است که با کمی دقت و حوصله می توانید در منزل تهیه کنید. ترکیب سفیدی فراستینگ و سرخی تاپینگ انار جلوه ای دو چندان به این کیک می دهد. کیک انار بهترین انتخاب برای پذیرایی از میهمانان در شب یلداست.

1

مواد اولیه (۱۵-۱۴ نفر) :

تخم‎مرغ: ۶ عدد بزرگ
شکر: ۱ پیمانه
آرد: ۱ پیمانه
وانیل: ۱/۲ قاشق چایخوری

مواد لازم میانی کیک

کره: ۳۰۰ گرم
پودر قند: ۳ پیمانه
پنیر خامه‎ای: ۳۰۰ گرم
آب انار: ۴ قاشق غذاخوری
نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری

مواد لازم برای شربت

آب انار: ۱/۵ پیمانه
شکر: ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای روی کیک

آب انار: ۳/۴ پیمانه
پودر ژلاتین: ۲ قاشق چایخوری
وانیل: ۱ قاشق غذاخوری
شکر: ۲ قاشق غذاخوری
انار دون شده: ۱/۴ و ۱ پیمانه

2

طرز تهیه :

ابتدا فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. تخم‎مرغ‎ها و شکر را با همزن به مدت ۱۰ دقیقه بزنید تا خوب مخلوط و یک‎دست شود و حجم پیدا کند. آرد الک شده را به آن اضافه کنید و با لیسک مواد را با هم مخلوط کنید. عصاره وانیل یا پودر آن را اضافه کنید و باز هم با لیسک آرام هم بزنید. در دو قالب گرد هم اندازه کره بمالید و کاغذ روغنی بیندازید. مواد را به میزان مساوی در دو قالب بریزید و در فر گرم به مدت ۳۰-۲۵ دقیقه قرار دهید تا زمانی که روی آنها طلایی شده و با خلال دندان تست کنید که چیزی به آن نچسبد. در فر را تا ۲۰ دقیقه بعد از زمان پخت باز نکنید.

برای تهیه شربت آب انار و شکر را با هم مخلوط کنید تا شکر حل شود.

pomegranate-christmas-cake_-2-600x400

pomegranate-christmas-cake_-3-600x400

3

4

5

طرز تهیه مواد میانی کیک :

ابتدا کره و پودر قند و نمک را به مدت ۱ دقیقه با درجه کم همزن و ۲ دقیقه با درجه تند بزنید تا حالت کرم پیدا کند. سپس پنیر خامه‎ای و آب انار را اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا یک‎دست شود و تا زمان استفاده در یخچال نگهداری کنید.

6

7

8

هر کیک را به دو لایه برش بزنید تا کیکی ۴ لایه داشته باشید. لایه اول را در ظرف قرار دهید (قسمت وسط کیک بالا باشد). ۱/۴ از شربت انار را روی آن ریخته و پخش کنید. سپس با مواد میانی روی لایه را بپوشانید، این کار را برای همه لایه‎ها انجام دهید و روی لایه آخر هم کمی شربت بریزید و پخش کنید. اکنون کنار و روی کیک را با بقیه مواد میانی بپوشانید. روی کیک هم با قیف و ماسوره شکوفه بزنید تا جایی برای مواد روی کیک داشته باشید. کیک را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

9

10

طرز تهیه مواد روی کیک :

آب انار، وانیل و پودر ژلاتین را با هم مخلوط کنید تا ژلاتین حل شود. شکر را اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. ظرف آن را روی کاسه‎ای یخ قرار داده تا خنک و نیم‎بند شود، سپس آن را به انارهای دون شده اضافه کنید و هم بزنید و سریع روی قسمت بالای کیک با قاشق بریزید.

برای بسته شدن کامل مواد روی کیک، آن را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

11

12

13

14

15

16

17
حال کیک خوشمزۀ خود را برش زده و میهمانانِ شبِ یلدایِ خود را سورپرایز نمایید. یلدا پیشاپیش مبارک 🙂

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *