آموزش طرز تهیه کیک شیفون لیمویی

از کیک های بسیار عالی برای کیک تولد و تهیه کیک های خامه ای کیک شیفون هست. البته کیک شیفون رو میشه به صورت ساده هم سرو کرد. ولی به طور کلی برای کیک های خامه ای استفاده میشه و بافت مناسبی برای این نوع کیک ها داره. در این مطلب طرز تهیه کیک شیفون لیمویی رو که با رنده پوست لیمو طعم و عطر میگیره قرار میدم که بسیار خوش طعم و خوش بافت هست. ان شاالله که مورد استفاده تون قرار بگیره.

1

مواد اولیه :

آرد :  ۲ و ۱/۳ پیمانه
شکر :  ۱ و ۱/۲ پیمانه
بکینگ پودر :  ۳ قاشق چایخوری
نمک :  ۱ قاشق چایخوری
آب :  ۳/۴ پیمانه
روغن :  ۱/۲ پیمانه
وانیل :  ۲ قاشق چایخوری
پوست لیموی رنده شده :  ۱ قاشق غذاخوری
عصاره لیمو (آب لیمویی که پوستش رو رنده کردید) :  ۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ :  ۸ عدد (زرده و سفیده جدا)
پودر کرم تار تار :  ۱/۲ قاشق چایخوری
2

3

طرز تهیه کیک شیفون لیمویی :

ابتدا فر رو روی حرارت ۳۲۵ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شه. مواد خشک شامل آرد و بکینگ پودر و نمک و یک پیمانه از شکر رو باهم الک کنید و در یک ظرف گود بریزید.

4

آب و روغن و وانیل و عصاره و رنده لیمو و همچنین زرده های تخم مرغ رو به مواد خشک اضافه کنید و با همزن دستی و یا دور آرام همزن بزنید تا کاملا مخلوط بشن.

5

سفیده ها رو هم جدا در ظرفی با دور تند همزن بزنید تا کف کنه و به رنگ سفید در بیاد. پودر کرم تار تار رو اضافه کنید و برای دو دقیقه با دور متوسط همزن هم بزنید. بعد هم نصف پیمانه شکر رو به سفیده ها اضافه کنید و باز بزنید تا سفیده ها کاملا قوام پیدا کنه. به طوری که کاملا فرم پره های همزن روش بمونه.

6

7

8

سفیده ها رو در سه مرحله به مخلوط مواد کیک اضافه کنید و به آرومی و با یک قاشق چوبی به یک طرف هم بزنید تا کاملا مخلوط شه.

9

10

11

12

بعد هم بدون اینکه قالب رو چرب کنید مواد رو در قالب بریزید. این مقدار مواد مناسب قالب ۲۵ سانتی هست. حدود ۲/۳ قالب رو از مواد کیک پر کنید. و بقیه قالب رو برای پف کیک خالی بذارید.

13

در فر با حرارت ملایم حدود ۵۵ دقیقه تا یک ساعت احتیاج داره تا بپزه. از خلال دندون هم برای تست پخته شدن کیک استفاده کنید. بعد از پخت، یکی دو ساعت زمان بدید تا کیک کاملا خنک شه و بعد از قالب جداش کنید.

14

15

16

برای تزیین این کیک میتونید از باترکریم و یا شکلات های فرم گرفته استفاده کنید.

17

18

19

20

21

22

23

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *