آموزش طرز تهیه ماکارون به شکل جوجه

ماکارون شیرینی های فانتزی و بامزه و همه پسند هستند ولی سختی درست کردن باعث میشه خیلی ها از تهیه اش منصرف بشوند . توی این رسپی سعی شده تمام نکات به ساده ترین و در عین حال کامل ترین شکل ممکن گفته بشه . این رسپی بخاطر داشتن ظاهر به شکل جوجه بسیار مورد پسند کودکان دلبندتان خواهد بود. امیدوارم لذت ببرید.

مواد لازم :

پودر قند :  ۲۰۰ گرم 
آرد بادام :  ۲۰۰ گرم 
شکر :  ۲۰۰ گرم 
آب :  ۵۰ گرم 
سفیده تخم مرغ :  ۴ عدد 
رنگ خوراکی زرد :  ۳ قاشق چایخوری 
رنگ خوراکی نارنجی :  ۳ قاشق چایخوری 
رنگ خوراکی مشکی :  ۲ قاشق چایخوری 
پنیر ماسکارپونه :  ۱ عدد 
پودر قند :  ۱۰۰ گرم 
سفیده تخم مرغ :  ۱ عدد 

طرز تهیه :

فر را با دمای ۱۳۸ درجه سانتیگراد روشن میکنیم. آرد بادام، پودر قند،را باهم ترکیب میکنیم و ۳ مرتبه الک میکنی تا ترکیب کاملا نرم و لطیف شود.

1

دو عدد سفیده تخم مرغ را به خمیر اضافه میکنیم و به کمک لیسک به صورت دورانی هم میزنیم. توجه کنید که خیلی هم نزنید و حتما به صورت دورانی باشد.

2

دو عدد سفیدۀ تخم مرغ دیگر را با همزن برقی تا زمانی که حجم آن دو برابر شود هم میزنیم.

طرز تهیه شربت: ۲۰۰ گرم شکر و ۵۰ گرم آب را درون تابه میریزیم و بر روی شعله گاز قرار می دهیم و شروع به هم زدن میکنیم تا کاملا شکر ها آب شوند.

3

شربت را آرام آرام به سفیده اضافه می کنیم و با هم زن برقی مدت ۲ دقیقه با سرعت بالا هم میزنیم.

4

و سپس رنگ خوراکی زرد را به آن اضافه می کنیم و دو دقیقه با سرعت متوسط هم میزنیم.

5

ترکیب سفیده تخم مرغ با شربت و رنگ را بر روی خمیر میریزیم و با لیسک به صورت دورانی هم میزنیم. توجه کنید که خیلی هم نزنید و حتما به صورت دورانی باشد تا هنگامی که یک مایه کشدار و یکدست بدست بیاد.

6

7

دو لایه کاغذ روغنی کف سینی فر قرار می دهیم. خمیر را درون قیف میریزیم. سپس با قیف و ماسوره ی ساده داخل سینی به صورت دایره هایی به قطر ۳ الی ۴ سانت می ریزیم. توجه کنید که فضای خالی بین شیرینی ها رعایت شود چون مایه پهن می شود، سعی کنید موقع خالی کردن مواد دستتان حالت چرخشی نداشته باشد که موقع پخت شیرینی روی شیرینی برجسته نشود. مواد در یک جهت از بالا به پایین باید خالی شود. سینی فر را به مدت ۳۰ دقیقه در درمای محیط میگذاریم. و بعد از ۳۰ دقیقه امتحان میکنیم که حالت چسبندگی نداشته باشد. سپس به مدت ۱۵ دقیقه درون فر با دمای ۱۳۸ درجه میگذاریم.

8

بعد از پخت ۱۵ دقیقه میگذاریم تا ماکارون ها خنک شوند.

9

برای کشیدن اجزای جوجه از آیسینگ استفاده میکنیم طرز تهیه آیسینگ سفیده تخم مرغ را با همزن برقی هم میزنیم تا سفت شود و بعد پودر قند را اضافه میکنیم و ۲ دقیقه هم میزنیم، و آیسینگ ما آماده است. ( رسپی طرز تهیه رویال آیسینگ )

90

۱/۴ فنجان آیسینگ را جدا میکنیم و رنگ نارنجی را به آن اضافه میکنیم و پس از مخلوط کردن داخل قیف میریزیم و به کمک قیف نوک و پای جوجه را می کشیم.

10

11

۱/۸ فنجان آیسینگ را جدا میکنیم و رنگ مشکی را به آن اضافه میکنیم و پس از مخلوط کردن، داخل قیف میریزیم و به کمک قیف چشم های جوجه را می کشیم.

12

۱/۴ فنجان آیسینگ را جدا میکنیم و رنگ زرد را به آن اضافه میکنیم و پس از مخلوط کردن، داخل قیف میریزیم و به کمک قیف پر های جوجه را می کشیم..

13

۱۰۰گرم پنیر ماسکارپونه و یک عدد زرده تخم مرغ را باهم زن برقی به مدت ۲ دقیقه هم میزنیم و سپس درون قیف میریزیم. بین دو ماکارون را به کمک قیف از ترکیب پنیرماسکارپونه و تخم مرغ پر میکنیم.

14

پس از گذشت چهار ساعت درون یخچال آماده سرو می باشد . نوش جان 🙂

15

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *