آموزش طرز تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی

ماکارونی از اون دست غذاهاست که همه دوست دارن و زیاد توی خونه ها درست میشه. قبل از اینکه انواع پاستاهای فرمی قاطی ماکارونی بشه همه از اسپاگتی به عنوان ماکارونی مرسوم استفاده میکردن و به شکل ایرانیش طبخ میکردن و از غذاهای محبوب خونه ها شد. در این مطلب طرز تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی رو قرار میدم که خیلی هم براتون تکراری نباشه.

مواد اولیه :

ماکارونی :  ۱ بسته
رب گوجه :  ۴ قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده :  ۴۰۰ گرم
پیاز :  دو عدد
تخم مرغ :  ۱ عدد (برای گوشت قلقلی)
آرد :  برای غلتاندن گوشت
روغن
نمک و فلفل و زردچوبه
چند پر ریحان و پنیر پارمسان :  در صورت تمایل

1

طرز تهیه :

قبل از هرچیز قابلمه متوسطی رو پر از آب کنید و بذارید روی حرارت تا به جوش بیاد. بعد از اینکه به جوش اومد مقداری نمک و روغن درون آب بریزید و ماکارونی ها رو اگه خواستید دو تکه کنید و اگه نخواستید درسته در آب جوش بریزید و زمان بگیرید  بعد از ۱۰ دقیقه آبکش کنید و روش آب سرد بگیرید و کنار بگذاربد.

7

یکی از پیاز ها رو رنده کنید و آبش رو بگیرید و با گوشت و تخم مرغ و نمک و فلفل مخلوط کنید. در آرد بغلتونید و در روغن سرخ کنید.

2

3

4

اون یکی پباز رو هم نگینی خرد کنید و در همون روغن با مقداری زردچوبه سرخ کنید. رب گوجه رو به پیاز اضافه کنید و باز تفت بدید. بعد هم نصف استکان آب اضافه کنید.

5

گوشت قلقلی ها رو که از قبل آماده کردید به رب اضافه کنید. ریحان ها رو هم خرد کنید و همه مواد رو با م مخلوط کنید و ۵ دقیقه ای زمان بدید تا ری حرارت متوسط مواد به خورد هم برن.

6

مایه ماکارونی آماده شده رو با ماکارونی آبکش مخلط کنید و ته دیگ مورد نظرتون رو کف قابلمه قرار بدید و ماکارونی رو روش بریزید و بذارید در دمای کم برای حدود نیم ساعت دم بکشه.

8

موقع سرو هم مقداری پنیر پارمسان رنده شده روش بریزید.

9

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *