آموزش تصویری طرز تهیه نان رنگین کمانی

اگر میخواهید کودکانتان با اشتهای کامل بر سر میز صبحانه آماده شده و اشتیاق زیادی برای خوردن صبحانه داشته باشن حتماً این رسپی از شیرینی کده رو بخونید. ما در این پست قصد داریم تا طرز تهیه نان رنگین کمانی رو خدمت شما عزیزان شیرینی کده ای آموزش بدیم.

مواد اولیه :

شیر :  ۱/۲ پیمانه 
زرده تخم مرغ :  ۱ عدد 
شکر :  ۲ و ۱/۲ پیمانه 
کره :  ۲۰ گرم 
نمک :  ۲ قاشق چایخوری 
رنگ سبز :  ۱۰ قطره 
رنگ قرمز :  ۱۰ قطره 
رنگ زرد :  ۱۰ قطره 
رنگ آبی :  ۱۰ قطره 
مخمر :  ۲ و ۱/۴ قاشق چایخوری 
آرد :  ۳ پیمانه 

طرز تهیه :

شیر و زرده تخم مرغ را در ظرف مایکروویو مخلوط میکنیم و ۳۰ ثانیه در مایکرو ویو می گذاریم سپس در کاسه ای گود، آرد، شکر و مخمر را مخلوط میکنیم. مخلوط شیر و تخم مرغ را به آن اضافه میکنیم. کره و نمک را هم اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم. آنقدر آن را ورز می دهیم تا همه مواد خوب با هم آمیخته شوند و خمیر یکنواختی بدست آید. ( زمان ورز دادن با میکسر ۵ دقیقه و با دست ۱۰ دقیقه )

1

حالا خمیر را به پنج قسمت تقسیم میکنیم.

2

برای رنگ کردن هر تکه، آن را روی سطحی پلاستیکی میگذاریم. حدود ۱۰ قطره از رنگ غذای موردنظر را به خمیر مربوطه اضافه می کنیم و با دست خوب آن را ورز می دهیم تا رنگ آن یکنواخت شود. (شاید بهتر باشد دستکش به دست کنید). اگر لازم شد رنگ بیشتری اضافه کنید. احتمالاً هر تکه ۱۰ دقیقه وقت شما را می گیرد، ولی این سخت ترین مرحله است و بقیه مراحل آسان است. برای تکه های دیگر هم همین کار را تکرار کنید.

3

خمیرها را با حوله یا کیسه ای پلاستیکی می پوشانیم ومی گذاریم تا در محلی گرم و بدون رطوبت ور بیایند و دو برابر شوند حدوداً ۱:۳۰ تا ۲ ساعت.

4

روی سطحی صاف آرد می پاچیم و خمیر قرمز رابا وردنه رویش باز میکنیم. یک مستطیل از آن درست می کنیم و تکه زردرنگ را هم باز کرده و به همان ترتیب روی آن میگذاریم. تکه های دیگر را هم به شکل مستطیل های هم اندازه باز کنید و به ترتیب روی این دو می گذاریم.

5

خمیر ها باید به اینگونه کاملا یکسان بر روی هم قرار گیرند.

6

سپس همه لایه ها را محکم به شکل رولت می پیچیم و سپس رولت آماده را داخل قالب چرب شده می گذاریم فر را تا ۹۰ درجه سانتی گراد گرم میکنیم. قالب را داخل فر قرار می دهیم و می گذاریم نیم ساعت حرارت ببیند تا وقتی که روی کیک تقریباً قهوه ای شود.

7

سپس آن را از فر دربیاورید و بگذارید کاملاً سرد شود. سپس آن را ببرید و سرو کنید. نوش جان 🙂

8

24

این نان بنا به سلیقۀ شخصی شما میتونه به شکلهای دیگه ای هم درست بشه مانند تصاویر زیر :

25

26

منبع متن: دست ساز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *