آموزش تصویری طرز تهیه بستنی نوتلا

در دنیای محصولات خوردنی حساب نوتلا از بقیه جداست.شکلاتی که نه تنها طرفدار ، بلکه عاشق و دلباخته های زیادی در سراسر دنیا دارد.تا جایی که قرار گرفتن نوتلا روی میز صبحانه می تواند صبحانه را از یک وعده غذایی ساده به یک اتفاق فوق العاده تبدیل کند. امروز میخوام طرز تهیه بستنی نوتلای خونگی رو به شما عزیزان آموزش بدم. بستنی نوتلا همراه با خامه مزۀ بی نظیری ایجاد می کند که تو گرمای خونه در این سرمای زمستون خیلی دلچسبه 🙂

مواد اولیه :

نوتلا :  ۳/۴ پیمانه 
خامه :  ۲ پیمانه 
شیر :  ۱ پیمانه 
شکر :  ۲/۳ پیمانه 
تخم مرغ :  ۲ عدد 

0

طرز تهیه :

در اینجا دو روش برای درست کردن این بستنی را عنوان خواهیم کرد. یکی با استفاده از دستگاه بستنی ساز و دیگری بدون استفاده از آن.

دستگاه های بستنی ساز در دو نوع با فریزر و بدون فریزر هستند. در نوع بدون فریزر پس از آماده کردن مواد اولیه داخل دستگاه، باید مخزن آن را داخل فریزر قرار داد تا یخ بزند. در نوع با فریزر دیگر نیازی به قرار دادن مخزن بستنی در فریزر جداگانه نیست. البته از آنجا که فریزر این بستنی سازها مجهز به کمپرسور است، نسبت به نوع اول صدای بیشتری تولید می کنند.

از نظر ظرفیت دستگاه، معمولاٌ بستنی سازهایی با حجم مخزن ۲-۱ لیتر برای استفاده خانگی مناسب هستند. وجود تایمر قابل تنظیم و توقف اتوماتیک از ویژگی هایی است که بهتر است دستگاه بستنی ساز شما به آن مجهز باشد.

دو عدد تخم مرغ را با هم به طور کامل هم می زنیم تا سفیده و زرده با هم ترکیب شود.

2

شکر را به تخم مرغ اضافه می کنیم.

3

نوتلا را به مواد اضافه می کنیم و با هم، ترکیب می کنیم تا مواد یک دست شود.

4

شیر و خامه ی صبحانه را اضافه می کنیم مجدد هم می زنیم تا مواد در شیر حل شود.

5

حال در صورت استفاده از دستگاه بستني ساز شما بايد ۱۲ ساعت قبل دستگاه بستني ساز را در فريزر قرار دهيد. بعد مايه ي بستني را که آماده کرده اید را درکاسه يا سيني ريخته وروي آن را با مشما بپوشانيد وآن را هم در فريزر قرار دهيد. همين که مايع بستني يک لايه يخ زد آن را از فريزر خارج کنيد و در دستگاه بستني ساز بريزيد که حدود ۲۰ تا ۳۰ دقيقه بستني را بزند تا بسته و غليظ شود. حال بستنی شما آماده است. چنانچه بستنیِ سفت تری میخواهید بستني را از دستگاه خارج کنيد ودر ظرف فلزي در بسته بريزيد ودر فريزر قرار دهيد. و پس از ۱۲ الي ۲۴ ساعت مصرف کنيد.

1

6

7

8

9

حالا طرز تهیه بدون استفاده از دستگاه بستنی ساز. مایع بستنی رو که مثل بالا آماده میکنیم. ظرف بزرگی را پر از تکه های یخ می کنیم و کمی نمک روی آن ها می پاشیم.

10

ظرف فلزی را در ظرف یخ طوری قرار می دهیم که زیر و اطراف آن تکه های یخ باشد، کمی صبر می کنیم تا ظرف فلزی سرد شود.

11

سپس مواد بستنی را داخل ظرف خنک شده می ریزیم و با سرعت ثابت به مدت ۱۰ دقیقه مواد بستنی را هم میزنیم.

12

ظرف ها را به مدت ۴۵ دقیقه داخل فریزر قرار می دهیم.

13

ظرف بستنی را از فریزر خارج می کنیم و همزن یخ های آن را می شکنیم و ۵ دقیقه هم می زنیم تا مانند بستی نرم شود.

14

بستنی آماده شده و قابل خوردن می باشد در صورتی که تمایل داشته باشید بستنی سفت تر شود آن را در ظرف درب دار انتقال دهید و داخل فریزر بگذارید و بگذارید ۸ ساعت یا بیشتر بماند.

15

بستنی را در ظرف مورد نظر می ریزیم و در صورت تمایل می توانیم از گردو، خامه فرم دار، سس شکلات برای تزئین استفاده کنیم.

16

17

18

نکات مهم در تهیه بستنی های خونگی :

  • شاید از خودتون بپرسید پس ثعلب چی شد؟ که باید بگیم در بستني هاي خانگي به جاي ثعلب از زرده ي تخم مرغ استفاده مي کنند که يک امولسي فاير طبيعي است و باعث بستن وکش دار شدن بستني مي شود.
  • بايد توجه داشت شکر بستني ها را از مقدار تعيين شده نبايد زيادتر کرد زيرا هر قدر شکر بستني زيادتر شود ديرتر مي بندد تا حدي که اگر خيلي شيرين شود اصلاً بسته نمي شود.
  • براي آن که بتوانيد در فريزر بستني تهيه کنيد، بايد بعد از آن که مايع بستني را تهيه کرديد، يک سيني يا کاسه اي فلزي انتخاب کرده ومايع بستني را در آن بريزيد وروي آن را با کيسه فريزر بپوشانيد وهر يک ساعت بستني را از فريزر خارج کرده وبا همزن کمي هم بزنيد تا يخ نزند ومجدداً آن را در کاسه يا سيني بريزيد و روي آن را بپوشانيد ومجدد در فريزر قرار دهيد. در تهيه ي بستني ۳ الي ۴ بار اين عمل را تکرار کنيد تا بستني غليظ و کش دارشود. سپس روي آن را بپوشانيد وپس از حداقل ۱۲ تا ۲۴ ساعت که خوب بست آن را مصرف کنيد.

منبع متن: دست ساز

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *