آموزش تصویری طرز تهیه ریس بادام زمینی

کره بادام‌زميني جزو لذيذترين محصولات تهيه شده از بادام‌زميني است و حدود يک سوم بادام‌زميني کشت شده در سراسر دنيا، صرف تهيه کره ي آن مي‌شود. رخی کره بادام زمینی را بر روی نان تست مالیده و به عنوان صبحانه میل می‌کنند و برخی در خمیر کیک و کلوچه از آن استفاده می‌کنند، به هر شکلی که استفاده شود غذای بسیار جذاب و پرطرفداری است که اگر یک‌بار آن را خریداری کنید، بعدازآن همیشه یک بسته کره بادام‌زمینی در آشپزخانه خود خواهید داشت. کره بادام‌زمینی منبع ماده شیمیایی گیاهی ریزوراترول (resveratrol) است (ماده‌ای که در پوست انگور نیز وجود دارد). مطالعه اخیر در آلمان نشان داد که این ماده تأثیر پیشگیری‌کننده برای سرطان کولورکتال (روده) دارد.
کره بادام زميني براي كساني كه مستعد ابتلا به بيماري‌هاي قلبي هستند، مفيد مي باشد، زيرا چربي‌هاي موجود در بادام‌زميني از نوع چربي‌هاي خوب هستند. به علاوه داراي فيتوسترول است که ساختاري شبيه به کلسترول موجود در غذاهاي حيواني دارد، با اين تفاوت که بر خلاف کلسترول، فيتوسترول براي سلامت قلب و عروق مضر نيست.
تحقيقات ديگري نشان داده اند كه مصرف يک واحد بادام‌زميني (۱۰ عدد بادام زميني) در هفته مي‌تواند از بروز سرطان روده در زنان پيشگيري کند. فيتوسترول موجود در بادام‌زميني و کره بادام‌زميني نيز مي‌تواند رشد سلو‌ل‌هاي سرطان پستان، روده بزرگ و پروستات را کند كرده و حتي از بروز سرطان ريه در افراد مستعد بكاهد. به‌علاوه، بادام‌زميني حاوي نوعي آنتي‌اکسيدان به نام رزوراترول است که مي‌تواند به نوعي ترکيب ضدسرطاني به نام پيساتانول تغيير شکل يابد. اين تغيير شکل به کمک نوعي آنزيم که در تومورهاي سرطاني يافت مي‌شود، ايجاد مي‌شود و به اين ترتيب مانع رشد تومورها خواهد شد.
جالب است بدانيد ثابت شده که مصرف منظم کره بادام‌زميني (حداقل ۵ قاشق غذاخوري در هفته) مي‌تواند از بروز ديابت نوع ۲ در زنان پيشگيري کند. فيبر و منيزيم موجود در کره بادام‌زميني از جمله دلايل خاصيت ضدديابتي اين ماده غذايي هستند.
اما در مورد مصرف منظم اين نوع كره توسط خانم‌هاي باردار بايد بگوييم، امروزه بحث فيتواستراديول بسيار داغ بوده و محققان اثرات گوناگوني را به آن نسبت مي‌دهند؛ مثلا مشکلات قاعدگي را به کمک آن مي‌توان برطرف کرد، و يا اينکه اين مواد قادرند احتمال بروز پوکي استخوان را كم كنند.
حالا با این همه خاصیت که از کره بادام زمینی نام بردیم امروز میخواهیم طرز تهیه ریس بادام زمینی ( نوعی شکلات که با کره بادام زمینی تهیه میشود ) را خدمت شما کابران عزیز شیرینی کده آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید :

مواد اولیه : 

کره بادام زمینی :  ۱ پیمانه 
کره :  ۱۰۰ گرم 
شکر قهوه ای :  ۱/۴ پیمانه 
پودر شکر :  ۱ پیمانه 
چیپس شکلات :  ۵۰۰ گرم 

1

طرز تهیه :

کاغذ مافین را درون قالب می گذاریم.

2
سپس تابه را بر روی شعله ملایم میگذاریم و کره را درون تابه قرار می دهیم.

3
شکر را به کره اضافه میکنیم .

4
کره بادام زمینی را اضافه میکنیم و هم میزنیم تا کاملا مخلوط شود.

5
سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و پودر قند را به آن اضافه می کنیم و ترکیب را به خوبی هم میزنیم تا یکدست شود.

6
چیپس شکلات را درون مایکروویو ویا به روش بن ماری(حرارت غیر مستقیم) آب میکنیم. به مقدار دو قاشق چایخوری درون هر قالب شکلات مایع را میریزیم.

7
یک قاشق چایخوری کره بادام زمینی را بر می داریم و با دست گرد میکینیم و سپس کمی پهن میکنیم و درون قالب می گذاریم.

8
سپس روی بادام زمینی را با شکلات می پوشانیم.

9
به مدت نیم ساعت درون یخچال می گذاریم.

10
پس از گذشت نیم ساعت آماده سرو می باشد. نوش جان 🙂

11
منبع : دست ساز

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *