آموزش تصویری طرز تهیه نان تورتیلا

نان کوچک و نازکی که پای ثابت غذاهای مکزیکی است. تورتیلا نوعی نان کاملاً سفید و سبکی است که قطری حدود ۱۵ تا ۲۰ دارد و یکی از سمبل‌های کشور مکزیک به حساب می‌آید. تورتیلا در زبان اسپانیایی به معنی نان کوچک است. در واقع تورتیلا همانند نان‌های محلی در ایران در کنار تمام غذاهای اصلی اسپانیایی‌‌ها و مکزیکی‌ها وجود دارد، مثل نان سنگکی که برای زیر کباب هم استفاده می‌شود.

مواد اولیه : برای ۸ نفر

آرد :  ۲۵۰ گرم
آرد کیک :  ۳۰ گرم
نمک :  ۳/۴ قاشق چای خوری
کره :  ۶۰ گرم
آب :  ۱۶۰ میلی لیتر

طرز تهیه :

در یک کاسه بزرگ، آرد، آرد کیک و نمک را با هم مخلوط کنید.

11

کره را روی حرارت بگذارید تا آب شود.

12

آب را با کره ذوب شده مخلوط کنید سپس به کاسه آرد اضافه کنید و با دستهایتان خمیر را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه ورز دهید تا کاملا یکدست شود. اگر خمیر بیش از حد خشک بود و ترک برمیداشت، ۱ قاشق چای خوری آب به آن اضافه کرده کمی بیشتر ورز دهید. اگر هم بیش از حد چسبنده بود، کمی آرد اضافه کنید. در نهایت خمیر نه باید خیلی خشک باشد و نه خیلی چسبناک.

13

خمیر را با دستمال یا حوله آشپزخانه بپوشانید و اجازه دهید حدودا ۱ ساعت استراحت کند.

14

سپس خمیر را به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید و هر تکه را با دستهایتان به شکل توپ در بیاورید.

15

روی سطح صاف کمی آرد میپاشیم (دقت کنید نباید بیش از حد آرد بریزید که نان ها خشک نشوند). توپک های کوچک خمیر را به ترتیب روی سطح پوشیده از آرد پهن میکنیم به طوریکه تقریبا قطر هر دایره ۱۹ سانتیمتر باشد.

16

یک ماهی تابه بزرگ را روی حرارت متوسط گرم میکنیم و هر خمیر را به مدت ۳۰ ثانیه در ماهی تابه میگذاریم تا بپزد. هیچ روغن یا کره لازم نیست چرا که به اندازه کافی چربی در خمیر موجود است.

17

اگر حرارت مناسب باشد در آخر ۳۰ ثانیه حباب هایی روی نان میبینید در غیر اینصورت کمی حرارت را بیشتر کنید تا حباب ها را ببینید یعنی نان آماده شده.

18

بعد از ۳۰ ثانیه، نان را برگردانید و طرف دیگر آنرا ۲۰ ثانیه دیگر روی حرارت بگذارید. مجددا نان را برگردانده، ۲۰ ثانیه دیگر زمان دهید. در این هنگام نان ممکن است بیش از قبل پف کند که نشانه آماده شدن آن است.

19

66

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *