آموزش تصویری طرز تهیه استیک آبدار

رولادن یکی از غذاهای خوشمزه آلمانی است که برش های فیله را با خردل، نمک و کمی فلفل طعم دار کرده و داخل آن را پر از پیاز، ژامبون و خیارشور می کنند و سپس آن را لوله می کنند و با خلال دندان محکم می کنند. سپس آن را سرخ می کنند و در آبگوشت خوشمزه ای می پزند. غذایی که در اینجا آموزش می دهیم، ورژن ایتالیایی رولادن است.

مواد اولیه :

روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه :  به مقدار لازم
فیله (برش باریک (طول و عرض آن به دلخواه است)) :  ۸ برش
رزماری تازه (خرد شده) :  به مقدار لازم
فلفل دلمه ای قرمز (برش های باریک) :  ۱ عدد
فلفل دلمه ای سبز (برش های باریک) :  ۱ عدد
کدو سبز متوسط (برش های باریک) :  ۱ عدد
پیاز متوسط (برش های باریک) :  ۱ عدد
قارچ دکمه ای (برش های باریک) :  کمی

مواد لازم برای سس بالزامیک با رزماری :

روغن زیتون :  ۱ قاشق چایخوری
سیر (بزرگ – له شده) :   ۱ حبه
سرکه بالزامیک :  ربع فنجان
شکر :  ۲ قاشق چایخوری
رزماری تازه :  ۲ شاخه
آب گوشت :  ربع فنجان

1

طرز تهیه :

به هر دو طرف برش های استیک روغن زیتون بمالید. به آن نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده بپاشید و کمی هم رزماری تازه و خرد شده اضافه کنید.

2

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ماهیتابه ای روی شعله متوسط داغ کنید و سبزیجات (دلمه ها، کدو، پیاز و قارچ) را تفت دهید تا نرم شوند و به آنها نمک و فلفل بزنید.

3

4

روی هر استیک چند باریکه از سبزیجات بگذارید و شروع به لوله کردن استیک کنید. در نهایت با خلال دندان، استیک ها را محکم ببندید. برای هر برش استیک این کار را تکرار کنید.

5

6

روغن زیتون را در ماهیتابه کوچکی روی شعله بالا داغ کنید. سیر را اضافه کنید و یک دقیقه حرارت دهید تا بوی آن دربیاید. سرکه بالزامیک را اضافه کنید و سپس شکر و شاخه های رزماری را بریزید و سریع بجوشانید. بعد شعله را کم کنید و بگذارید ۵ دقیقه بدون درپوش جوش بزند. سپس آب گوشت را اضافه کرده و بگذارید بجوشد و دوباره شعله را کم کنید تا ۱۵ دقیقه دیگر بپزد. سپس شاخه های رزماری را از آن دربیاورید.

7

8

گریل (کباب پز) را آماده کنید و هر دو طرف استیک ها را به مدت ۲ دقیقه بپزید تا به پخت دلخواه تان برسند. اگر آنها را روی ماهیتابه می پزید هم همین کار را بکنید و روی شعله بالا آنها را سرخ کنید تا بپزند. سپس فوراً با سس بالزامیک و رزماری آنها را سرو کنید و در کنار آنها سیب زمینی تنوری سرو کنید.

9

10

11

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *