آموزش طرز تهیه دسر توت فرنگی با تورتیلا

چیمی چانگای نوعی دسر هست که در اون، نان تورتیلا با انواع خوراکی های خوشمزه، مثل گوشت، حبوبات، برنج و پنیر پر میشه و بعد تو روغن سرخ میشه. اما از اون جا که من نمی تونم یه روز رو هم بدون خوردن شیرینی سر کنم، این دسر رو کمی تغییر دادم و داخل نان تورتیلا رو با چیزکیک توت فرنگی پر کردم. بعد سریع اون ها رو توی روغن سرخ کردم و بعد توی مخلوط شکر و دارچین غلتوندم. در نتیجه، چیزکیک توت فرنگی رو هم از حالت سنتی خودش – که همیشه سرو میشه – درآوردم.

مواد اولیه : برای ۶ نفر

دارچین :  ۱ قاشق سوپخوری
توت فرنگی (جدا، حلقه شده) :  ۱ و ۳/۴ فنجان
نان تورتیلا :  (آرد گندم، نرم) ۶ عدد
عصاره وانیل :  نصف قاشق چایخوری
شکر (جدا) :  ۱ قاشق سوپخوری + ۱/۴ فنجان
خامه ترش :  ۱/۴ فنجان
پنیر خامه ای (در دمای اتاق) :  ۲۴۰ گرم
روغن نباتی :  برای سرخ کردن

1

طرز تهیه :

در یک مخلوط کن پنیر خامه ای را با خامه ترش، ۱ قاشق سوپخوری شکر، عصاره وانیل، پوست لیمو ترش بزنید و هر موقع لازم بود دیواره های ظرف را بتراشید.

2

۳/۴ فنجان توت فرنگی حلقه شده را داخل مخلوط بریزید و هم بزنید.

3

مخلوط را به صورت یک اندازه بین ۶ نان تورتیلا تقسیم کنید و آن را در قسمت پایینی تورتیلا قرار دهید. ( آموزش طرز تهیه نان تورتیلا )

4

سپس دو طرف هر تورتیلا را به سمت وسط آن تا بزنید سپس تورتیلا را مانند یک بوریتو لوله کنید و با یک خلال دندان از بسته شدن آن مطمئن شوید. مرحله پر کردن و حلقه کردن را برای باقی نان های تورتیلا هم انجام بدهید.

5

۱/۴ فنجان شکر باقیمانده و دارچین را در یک کاسه کم عمق مخلوط کنید و کنار بگذارید. کف یک بشقاب را با حوله کاغذی بپوشانید.
در یک روغن دان گود ۷ سانتی متر روغن بریزید به صورتی که حداقل ۵ سانتی متر بین سطح روغن و لبه ی روغن دان فاصله باشد. روغن را روی شعله نسبتاً زیاد داغ کنید تا وقتی که دما سنج آشپزی دمای ۳۶۰ درجه فارنهایت (۱۸۲درجه سانتی گراد) را نشان دهد.
چیمی چانگا ها را دسته دسته حدود ۳ دقیقه سرخ کنید تا قهوه ای طلایی و برشته شوند. هر موقع لازم بود آنها را برگردانید. چیمی چانگا ها را داخل بشقابی که کف آن حوله کاغذی انداخته اید قرار دهید تا ۱ دقیقه بمانند و روغن آنها کشیده شود سپس آنها را در مخلوط شکر و دارچین بغلتانید.

6

مرحله سرخ کردن و غلتاندن را برای باقی چیمی چانگا ها هم انجام دهید و هر بار دقت کنید که دمای روغن به ۳۶۰ درجه فارنهایت (۱۸۲درجه سانتی گراد) برسد. خلال دندان ها را از داخل چیمی چانگا ها بیرون بیاورید و آنها را در بشقاب سرو کردن بچینید. روی هر کدام مقداری از یک فنجان توت فرنگی باقیمانده بچینید و بلافاصله سرو کنید.

10

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *