آموزش طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی

بستنی از آن خوراکی هایی است که هر شخصی با هر سن و سالی، از بچه های ۲ساله گرفته تا مادربزرگ و پدربزرگ های ۹۰ ساله، دوستش دارند و از خوردنش لذت می برند به خصوص در تابستان که برای بعضی ها به یک میان وعده ثابت تبدیل می شود.

مواد اولیه :

توت فرنگی (تازه) :  ۲۵۰ گرم
برگ های نعنا :  نصف پیمانه
عسل (یا شربت توت فرنگی) :  ۲ قاشق خوراک خوری
ماست چکیده :  ۳۵۰ گرم
لیمو (تازه) :  نصف یک عدد

1

توت فرنگی ها، برگ های نعنا، یک قاشق عسل را داخل مخلوط کن بریزید و تا وقتی محتویات آن خوب یکدست شود خوب مخلوط کنید. سپس ماست چکیده، نصف لیموی تازه و پوست کنده و یک قاشق عسل را داخل مخلوط کن بریزید. کمی آن را بچشید. اگر طعم آن را شیرین تر دوست داشتید، کمی دیگر عسل اضافه کنید. حالا از دو مخلوط موجود می توانید بصورت لایه لایه داخل هر قالب بریزید تا پر شود. همچنین می توانید دو مخلوط را با هم میکس کنید و سپس داخل قالب بریزید. در ضمن به دلخواه می توانید توت فرنگی های خرد شده یا ورقه شده را هم داخل مواد بستنی تان اضافه کنید تا ظاهری جذاب تر داشته باشد.
چوب بستنی ها را سر جای شان قرار دهید و قالب ها را داخل فریزر قرار دهید تا ببندد. حدود ۴-۶ ساعت کافی است، اما شما می توانید شب بگذارید تا صبح خوب ببندد. برای بیرون آوردن بستنی ها از قالب، می توانید قالب را ده تا پانزده ثانیه داخل آب ولرم قرار دهید تا به راحتی بیرون بیاید. بستنی ها آماده است.

2

نوش جان.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *