آموزش ساده و تصویری طرز تهیه خمیر فوندانت

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از تزیین بسیار زیبایی یک کیک با گل،اشکال عروسکی و … بسیار ذوق زده شده اید اما وقتی تکه ای از این هنر زیبا لای دندان شما میرود ناگهان نظر شما تغییر میکند و به نظرتان بدترین چیزی که میتواند یک کیک خوشمزه را خراب کند همین تزیینات است!
تزیین کیک با خمیر فوندانتی که از مارشمالو تهیه شده است علاوه بر زیبایی دوچندان خوشمزه هم هست و شما با خیال راحت میتوانید آن را به همراه سایر بخش های کیک نوش جان کنید!

مواد اولیه :

پودر قند :  ۵ لیوان
نمک :  به میزان لازم
آب :  ۲ قاشق غذاخوری
مارشمالو (طرز تهیه موجود است) :  ۱۵۰گرم

طرز تهیه :

ابتدا طبق دستور موجود در شیرینی کده که در لینک زیر قابل مشاهده است مقداری مارشمالو تهیه کنید.
shirinikade.com
مارشمالو را داخل ظرف مخصوص مایکروویو بریزید و به آن ۲ قاشق غذاخوری آب اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه داخل ماکروویو با قدرت ۱۰۰درصد قرار دهید تا مارشمالوها آب شده و حالت کشدار پیدا کنند. (میتوانید این کار را روی حرارت غیر مستقیم گاز هم انجام دهید)
پس از اینکه مارشمالوها به شکل بافت چسبناک وآدامس مانند شدند آنها را از ماکرویو خارج کنید و کم کم پودر قند را روی مارشمالو الک کنید و مخلوط نمایید ، در اوایل یا اواسط کار میتوانید رنگ خوراکی مورد نظر را اضافه کنید ، آنقدر پودر قند اضافه کنید که خمیر بافت نرم و انعطاف پذیری پیدا کند و انسجام یابد.

ممکن است تمام پودر قند مورد استفاده قرار گیرد و ممکن است مقداری از آن اضافه بیاید مهم این است که بافت خمیر شما مناسب باشد.بعد از آنکه خمیر به شکل بالا در آمد سطح کار را کمی چرب کنید و خمیر را روی آن قرار دهید و شروع به ورز دادن کنید تا خمیر نرم و یکدست شود ، خمیر آماده را داخل چند کیسه فریزر چرب شده قرار دهید و خوب هواگیری کنید و حداقل به مدت ۱۲ ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا استراحت کند.

16637

16638

16639

16640

16641

16642

16643

16644

16645

16646

16647

16648

16655

16656

16657

16658

16659

16660

نکات:

۱) خمیر فوندانت را با سایر ابزار گلسازی به شکل انواع گل و .. میتوان شکل داد.
۲) نکته مهم در استفاده از این نوع فوندانت این است که بر خلاف کیک های دیگر لایه زیر خمیر یعنی روی کیک را با هر نوع کرم و شکلاتی میتوانید پوشش دهید اما مجاز به استفاده از خامه نیستید، بدلیل اینکه رطوبت خامه خمیر فوندانت مارشمالو را شل میکند.بهتر است برای روی کیک هم از یک لایه فوندانت سفید استفاده کنید مثل شکل بالا!
۳) اگر خمیر سفت و خشک شد میان آن چند قطره آب بریزید و کمی ورز دهید تا مجدد نرم شود.
۴) این خمیر تا ۲ هفته داخل کیسه فریزر هواگیری شده و ظرف دربسته قابل استفاده میباشد ، هر زمان خواستید با خمیر کار کنید مجدد آن را ورز دهید تا آماده کار شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *